JCCR bude propagovat netradiční kempy i menší města

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) bude letos propagovat luxusní kempování, takzvaný glamping, a menší historická města. Kraj se představí na deseti veletrzích včetně desetidenní akce v německém Pasově, víc se zaměří právě na německé turisty. Spolupráce s Čínou zatím nepřinesla výsledky, které JCCR očekávala. Posílit by se měla prodejní část krajského infocentra, řekl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) bude letos propagovat luxusní kempování, takzvaný glamping, a menší historická města

Za klíčové země, odkud chce kraj lákat turisty, označil šéf centrály Německo a Rakousko. „Glamping, to jsou ty nádherné, luxusní kempy, netradiční ubytování, třeba v korunách stromů, chatičky. Kempování je obrovský trhák pro Německo,“ řekl Polášek. Kampaň Historická města jinak připravuje se Sdružením historických sídel. Cílem je dostat víc turistů do méně navštěvovaných míst, jako jsou třeba Trhové Sviny. S městem propaguje centrála vždy i některou z osobností, z Trhových Svin protektorátního prezidenta Emila Háchu.

JCCR se letos zúčastní deseti veletrhů cestovního ruchu včetně březnového veletrhu Tří zemí v Pasově, na nějž má rozpočet 4,5 milionu korun. Naváže tak na loňskou propagaci jižních Čech v hornorakouském Linci, kde za tři dny v květnu přilákala přes 300 tisíc lidí. Centrála dělala v roce 2019 reklamu i akci Budějovický advent ve vídeňské MHD.

„Na Linec mám pozitivní ohlas od ubytovatelů, že Rakušané jezdili víc, ne jen na jednodenní ubytování. Asiaté nám loni klesali, Čína nám na podzim zrušila z organizačních důvodů jednu z cest, kterou jsme měli domluvenou. Je to s nimi (s Čínou) všechno na dlouhé lokty a že by z toho byly výsledky, které jsme čekali, tak nejsou,“ řekl Polášek.

V reklamě vsadí centrála na slogan Jižní Čechy – opravdová láska. Vytipovala pekaře, majitele penzionů či převozníky. „Budeme je mít nafocené. Chceme to stavět na opravdových příbězích, lásce k regionu. Potřebujeme do toho dostat ještě víc emocí,“ doplnil ředitel.

JCCR posílí i prodejní sekci loni otevřeného infocentra v českobudějovickém obchodním centru Mercury. Roční tržby za dárkové zboží mělo přes 100 tisíc korun. Základem je 50 až 60 produktů, marmelády, sedlická krajka či pálenky. „V prodeji vedou včelí produkty, pak mýdla, dárkové zboží a alkohol,“ dodal Polášek

Jihočeská centrála cestovního ruchu je od roku 2011 příspěvkovou organizací kraje. Letos dostala na provoz 41,9 milionu korun. Zaměstnává 30 lidí. Do jihočeských hotelů, penzionů a dalších zařízení přijelo loni za první tři čtvrtletí 1,49 milionu lidí, meziročně téměř o dvě procenta víc.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Online vstupenky na jednom místě?

Přesnější statistiky cestovního ruchu i jednodušší nákup vstupenek. To jsou velké digitální novinky, které chystají Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism. Projekt eTurista usnadní práci poskytovatelům ubytování i obcím a navíc přinese co nejpřesnější informace o tom, co se...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turismus v Praze je na dně, miliardové ztráty ničí celé odvětví

Cestovní ruch v Praze je na dně. Ztráty jdou do miliard a dále narůstají. Restrikce stále přetrvávají, bez urychleného a účinného řešení existenční krize turismu v hlavním městě lze v brzké době očekávat dramatický dopad na celou Českou republiku a její...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha si i v době krize polepšila v konkurenci kongresových destinací

Slovinský magazín Kongres letos už podesáté hodnotil mezinárodní kongresové destinace na základě setu 75 odlišných kritérií. Praha v letošním roce získala 4,68 bodu z 5 možných, a obhájila tak své prvenství v regionu tzv. Nové Evropy. V celkovém žebříčku XL...

Číst více