Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Počet turistů ve Španělsku se v červenci snížil o 4,9 procenta. Zaznamenal tak první propad v tomto měsíc od roku 2009. Za prvních sedm měsíců letošního roku pak počet turistů v zemi stoupl jen o 0,3 procenta, což byl nejpomalejší růst za osm let. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na oficiální údaje. Zpráva naznačuje, že zájem turistů po pěti letech rekordního růstu začíná stagnovat, jak se konkurenční destinace snaží přilákat turisty na levné nabídky all-inclusive.
Cestovní ruch se na celkovém hrubém domácím produktu země podílí zhruba 11 procenty a je největším zaměstnavatelem v zemi. Loni do země přijelo 82 milionů zahraničních turistů, což učinilo ze Španělska druhou nejnavštěvovanější zemi na světě po Francii.
Turecko, Tunisko a Egypt naopak zažívají oživení poptávky a vysoký růst počtu turistů po nepokojích a útocích na turisty. V letošní sezoně se tyto země zaměřují na turisty z Německa a Británie balíčky pobytů, které jsou podle jedné studie až o 73 procent levnější než v oblíbených rezortech na španělských ostrovech Ibiza, Mallorca a Menorca. Španělské hotely ve snaze přilákat zpět turisty snížily ceny, řekli agentuře Reuters zástupci hoteliérů a cestovních kanceláří.
V Tunisku za první pololetí počet turistů vzrostl o 40 procent, hlavně díky návratu turistů z Evropy. V Egyptě byl procentní růst zhruba stejný. V Turecku počet turistů stoupl o téměř třetinu.
Provozovatelé hotelů ve Španělsku se v uplynulých letech, kdy počet turistů prudce rostl, snažili vylepšit své nabídky a zaměřili se hlavně na turisty, kteří hodně utrácejí, než na ty, kteří hledají levné pobytové balíčky. Nejnovější údaje tak rovněž ukázaly, že zatímco celkové výdaje zahraničních turistů se meziročně snížily o 0,9 procenta, průměrná útrata na osobu stoupla o 9,5 procenta.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.