Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Zájem turistů o Německo nepolevuje a počet přenocování v německých hotelech a penzionech je už desátým rokem na rekordu. Loni se podle odhadů zvýšil o 3,5 procenta na 494,7 milionu, uvádí prognóza německého statistického úřadu.
Za období leden až listopad loňského roku vykázaly hotely a penziony v Německu nárůst počtu přenocování domácích hostů o 3,9 procenta na 381,1 milionu. Počet přenocování zahraničních návštěvníků v německých ubytovacích zařízeních se pak zvýšil o 2,6 procenta na 83,6 milionu. Statistický úřad ve výpočtu zohledňuje pouze ty podniky, které mohou hostům nabídnout alespoň deset postelí. V roce 2018 činil počet přenocování turistů v zemi 478 milionů.
Stále oblíbenější destinací se Německo stává i pro Čechy. Od roku 2008 do roku 2018 vzrostl počet přenocování českých turistů více než dvojnásobně. V roce 2018 se v Německu ubytovalo přes 620 tisíc Čechů a strávili tam 1,3 milionu nocí. Počet jejich přenocování se meziročně zvýšil o 12,4 procenta.
Rostoucí zájem o Německo dokládají také údaje za leden až srpen loňského roku. Podle dřívějšího sdělení vedoucího Německé turistické centrály pro ČR Jana Pohaněla vykázaly nárůst o 3,5 procenta.
Nejsilnější hnací silou vzestupu turistiky v Německu se podle centrály stal pád berlínské zdi z listopadu 1989 a znovusjednocení Německa. „Češi jsou aktuálně (v počtu přenocování) na 16. místě, nejvíce do Německa jezdí Holanďané. Následují Švýcaři, Američané a Britové, byť kvůli brexitu zaznamenáváme pokles. TOP 5 uzavírá Rakousko,“ řekl loni v listopadu Pohaněl.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.