Střední Čechy si spolupráci s influencery chválí

Foto: Dan Řežábek / SCCR Středočeská centrála cestovního ruchu vsadila na spolupráci s influencery Foto: Dan Řežábek / SCCR

Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) loni připravila projekt Cestuj srdcem, kterého se zúčastnilo celkem 11 influencerů. Během 5 týdnů procestovali srdce Čech a jejich zážitky, které sdíleli na sociálních sítích, oslovily více než 750 000 uživatelů Facebooku, Instagramu a YouTube.

Spolupráci s influencery hodnotí SCCR jako přínosnou – i díky této kampani podle tiskové zprávy vydané centrálou vzrostl počet zájemců o poznávání středních Čech, jejich přírodních krás a památek, o ubytování v kraji, gastronomické zážitky i mnohé další, často neobvyklé aktivity, které kraj nabízí. Představení středočeských regionů influencery se tedy v době, kdy bylo potřeba oživit cestovní ruch, rozhodně vyplatilo.

Influenceři – vypravěči příběhů, talentovaní fotografové, tvůrci videí a digitální umělci –, kteří se živí obsahem sdíleným s jejich sledujícími i širokým publikem, byli do projektu vybráni na základě výzvy vyhlášené SCCR. „Při jejich výběru hrál důležitou roli počet sledujících, ale také kvalita výstupů, rozmanitost i jejich životní styl. Do nejužšího výběru se tak dostali rodiny s dětmi, nastávající rodiče, vozíčkářka, mladý pár bez závazků nebo single cestovatelé,“ říká Karolína Kratochvílová, duše influencerského projektu. Na cestách pak influenceři byli od 30. července do 5. září 2021 a procestovali celkem 9 regionů středních Čech. O průběhu svého pobytu aktivně informovali na sociálních sítích, zodpovídali otázky sledujících a někteří dokonce připravili i poutavý článek, podcast nebo video, ve kterých se ohlédli za cestou po středních Čechách.

„Mně osobně velmi těší, když na sociálních sítích natrefím na příspěvek někoho cizího, který se na dané místo vydal, protože to viděl u svého oblíbence na Instagramu. I to se v průběhu projektu a loňského podzimu dělo. S většinou zapojených influencerů jsem dodnes aktivně ve spojení a vymýšlíme další spolupráci. Podařilo se nám je mezi sebou provázat, a tak se tito ‚ovlivňovatelé‘ nakonec ovlivnili navzájem a cestují na místa, která byla v projektu, ale nebyla v jejich itineráři,“ směje se Kratochvílová.

Influenceři podle SCCR naplnili cíle projektu – ukázali krásy a možnosti středních Čech a sami se přesvědčili, že vydat se do největšího kraje je skvělý nápad. Zároveň pomohli vyvracet neopodstatněné zaškatulkování středních Čech coby jednodenní destinace. V době, kdy influenceři cestovali a takřka v přímém přenosu své zážitky sdíleli na Facebooku i Instagramu, je sledovalo přes 180 000 lidí. Pořídili na 1 200 fotek, natočili zdařilá videa, přidali na 40 příspěvků na Instagram, publikovali krátká videa i články, tipy a další. I díky kampani rapidně vzrostl počet sledujících na instagramovém profilu středních Čech, který v průběhu projektu postupně do správy převzali všichni influenceři – za půl roku z 8 000 na téměř 20 000 sledujících.

„Kromě veškerého vynaloženého úsilí jsme do projektu investovali zhruba 196 000 korun. Tato částka pokryla mimo jiné náklady na provize, vstupy, dopravu, jídlo i ubytování, a investice se rozhodně vyplatila. Vzniklý obsah stále využíváme, a navíc jsme získali cennou zkušenost a kontakty,“ uzavírá projektová manažerka Středočeské centrály cestovního ruchu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více