Stanete se experty na Island?

Island v loňském roce navštívilo 2,316 mil. zahraničních turistů, z toho ale jen 34 tisíc přicestovalo z České republiky. Podíl česky hovořících návštěvníků by se ovšem v příštích letech mohl zvýšit – Island se začíná českému trhu více věnovat.

Cestovní ruch na Islandu se v uplynulých letech vyvíjel poměrně dramaticky – za poslední desetiletí se počet turistů navštěvujících tento ostrov prakticky zečtyřnásobil. Jen pro ilustraci – zatímco v roce 2010 na Island zavítalo 459 tisíc turistů, loni už jich bylo víc jak 2,3 milionu. Není proto divu, že se podíl turismu na HDP Islandu vyšvihnul na 12 procent a stal se největším exportním odvětvím země. Jenže loni se růst zpomalil a někteří experti hovoří o krizi islandského turismu. Jak jste si mohli přečíst v únorovém vydání COT – Celý o turismu, největší potíže zaznamenali islandští dopravci. Jeden z nich, nízkonákladový WOW air, v posledních měsících bojoval o existenci, před pár dny však byl nucen ohlásit svůj definitivní konec.

Počet příjezdů zahraničních turistů na Island se loni meziročně zvýšil o 5,5 %, přičemž bez zajímavosti nejsou trendy na hlavních zdrojových trzích. Dlouhodobě nejvíce turistů přijíždí na Island z USA, jejich podíl je téměř třetinový. Příjezdy z této země se loni meziročně zvedly asi o 20 procent, z dalších klíčových trhů (Spojené království, Německo, Kanada, Francie) však turistů ubylo. V žebříčku příjezdů ale v posledních letech stoupá Polsko, odkud loni na Island přicestovalo víc jak 91 tisíc hostů, což představuje meziroční nárůst o 38 procent… U naprosté většiny zdrojových trhů však byl loni islandskými statistiky zaznamenán pokles průměrné délky pobytu, přesto se země může i nadále chlubit tím, že zde turisté zůstávají v mezinárodním srovnání poměrně dlouho (6,3 dne).

Příjezdy českých turistů na Island v letech 2013-2018 (zdroj: Statistics Iceland)

Islandské úřady pochopitelně neponechávají nic náhodě a marketingově oslovují stávající i nové trhy. Jedním z těch relativně nových je i Česká republika, která dosud v islandském incomingu nehrála příliš významnou roli. Počet českých turistů cestujících na Island roste, jak ukazuje graf. A vzrůst by mohl ještě více, mj. i díky včerejší prezentaci islandské turistické centrály Promote Iceland, kterou v pražském hotelu Kings Court zorganizovala společnost Travel Advance. Zástupci tuzemských cestovních kanceláří a agentur se během prezentace seznámili se základními fakty o Islandu a jeho turistickém potenciálu.

Oddný Arnarsdóttir z Promote Iceland během pražské prezentace

Zástupkyně Promote Iceland Oddný Arnarsdóttir vysvětlila, že turistická centrála chce svými aktivitami přilákat tři hlavní typy turistů: zábavu vyhledávající světoběžníky, nezávislé objevitele a také kulturní turisty vyhledávající pohodlí. Island se ve svých marketingových aktivitách představuje jako země autentická destinace nabízející zábavu, relaxaci i překvapení, zároveň i jako země otevřená a hlavně pak odpovědná. Akcent na udržitelnost je stěžejním rysem všech kampaní a dalších komunikačních nástrojů Islandu. Promote Iceland nabízí pochopitelně spolupráci cestovním kancelářím přivážejícím na Island turisty. Nejenže na webu této turistické centrály najdou veškeré marketingové nástroje využitelné pro podporu prodeje zájezdů na Island, ale také databázi islandských poskytovatelů služeb, návrhy itinerářů, přehled akcí a další užitečné informace. A těm, kteří to myslí s prodejem cest na Island opravdu vážně, nabízí Promote Iceland výukový on-line program Iceland Specialist. Po skončení prezentace mohli čeští touroperátoři během workshopu navázat spolupráci se svými islandskými protějšky, dopravci, hoteliéry a dalšími poskytovateli služeb. 

Foto: Shutterstock.com, -pmu-

 

Nejnovější články z rubriky Evropa

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více
Foto: Patronato Provincial de Turismo de la Costa Blanca

Španělská Costa Blanca – celoroční paleta zážitků

Costa Blanca neboli Bílé pobřeží. Pravdou ale je, že provincie Alicante, spadající do společenství Valencie, vyniká mezi jinými svou nebývalou pestrostí. Není proto divu, že krajina, u Středozemního moře lemovaná písečnými i oblázkovými plážemi a směrem do vnitrozemí...

Číst více