Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Slovenským hoteliérům se letos daří, za první tři čtvrtletí zaznamenali rekordní počet ubytovaných hostů. Dovolenou v zemi pod Tatrami v porovnání s loňskem trávilo více Slováků, stoupl také počet ubytovaných turistů z ciziny, z toho tradičně nejvíce bylo z Česka. Vyplývá to z údajů státní Slovenské agentury pro cestovní ruch (SACR), která má na starosti kromě jiného propagaci země v zahraničí.

Služeb ubytovacích zařízení na Slovensku od ledna do konce září využilo 3,3 milionu lidí. Oproti stejnému období minulého roku to podle SACR představuje nárůst o 14 procent a zároveň to je o procento více než v dosud rekordním roce 2008.
Výsledky slovenských hoteliérů vylepšila letní turistická sezona. Od července do konce září počet ubytovaných domácích a zahraničních hostů stoupl o zhruba pětinu. Tradičně nejvíce zahraničních turistů (195 tisíc) přijelo na Slovensko v létě z Česka. Meziročně to představuje o 21 procent více ubytovaných hostů z ČR. Loňskou letní turistickou sezónu v zemi poznamenalo deštivé počasí, počet ubytovaných hostů tehdy klesl asi o desetinu.
SACR věří, že i výsledky cestovního ruchu za celý letošní rok budou rekordní. „V tomto roce bychom rádi překonali návštěvnost z rekordního roku 2008, kdy přesáhla čtyři miliony turistů. Na podporu zimní sezóny jsme spustili řadu marketingových aktivit na Slovensku i v zahraničí,“ uvedla generální ředitelka SACR Marta Kučerová.
Slovenský cestovní ruch zaznamenal výrazný propad výkonů po propuknutí globální ekonomické krize. Zájem zahraničních turistů o Slovensko následně začal růst, loni ale poprvé od roku 2009 opadl.
Foto: Pixabay

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.