Slovenský turismus: z agentury na ministerstvo a zpět

Slovensko bude mít znovu národní turistickou centrálu. Tamní koaliční rada v pondělí odsouhlasila vznik agentury na podporu a propagaci cestovního ruchu s názvem Slovakia Travel. Ta by měla ještě letos převzít úkoly, jež po utlumení činnosti Slovenské agentury pro cestovní ruch na konci roku 2016 přešly přímo na Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky (MDV).  

 zobrazovaný popis

Odsouhlasení záměru na založení agentury potvrdil redakci iCOT.cz mluvčí MDV Ivan Rudolf. Zároveň ale dodal, že vznik Slovakia Travel coby příspěvkové organizace je ve smyslu zákona podmíněn souhlasem Ministerstva financí SR. „Tento finální akt ještě nenastal a je nutnou podmínkou vzniku společnosti. Očekávám, že Slovakia Travel by mohla vzniknout do 1. dubna tohoto roku,“ uvedl na náš dotaz. 

Působnost agentury bude podle jeho slov přímo navázaná na již existující regionální struktury, tedy na oblastní a krajské organizace cestovního ruchu. „Jsme jediná země, která má regionální struktury, ale nemáme nad nimi zastřešující organizaci. Založením Slovakia Travel vytvoříme uzavřený celek,“ vysvětlil důvody pro vznik agentury mluvčí ministerstva a dodal, že hlavními úkoly Slovakia Travel budou marketing a propagace cestovního ruchu, vedle toho ale bude agentura vykonávat i funkci analytickou – bude mít na starosti hodnocení efektů cestovního ruchu a jeho přínosů pro národní hospodářství. Ivan Rudolf k tomu poznamenal, že konkrétní přínosy budou sledovány přes klíčové ukazatele výkonnosti, kterými jsou podíl na HDP, průměrný počet přenocování zahraničních turistů a průměrné výdaje na jednoho návštěvníka. Zcela novou funkcionalitou z hlediska struktury organizace pak má být datové analytické centrum poskytující národní turistické centrále kvalitní data, analýzy a mapovací studie důležité pro realizaci strategie cestovního ruchu. 

V prvním roce svého fungování se má Slovakia Travel zaměřit na udržení konkurenceschopnosti a pozice na hlavních zdrojových trzích, kterými jsou Česká republika, Maďarsko a Polsko. „Postupnou strategií je zaměření se na nové trhy s vysokým a významným potenciálem v cestovním ruchu s cílem prodloužit průměrnou dobu pobytu, kterou máme v porovnání s okolními trhy nejnižší,“ dodal Ivan Rudolf.

Foto: Shutterstock.com

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: Shutterstock.com

Spor o podporu incomingu: zakopou ACK ČR a MMR tomahawk?

Jedno z tradičních klišé říká, že o peníze jde až v první řadě. Mediální přestřelka, která se v posledních týdnech strhla mezi Asociací cestovních kanceláří ČR a Ministerstvem pro místní rozvoj, tuto úvahu podporuje. Zároveň ale relativizuje. Přestože jádrem sporu...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vznikne nová norma pro online platformy pro rezervaci ubytování?

Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) zvažuje vytvoření nového pracovního bodu, jehož účelem by byl vznik normy pro online platformy pro rezervaci ubytování vedoucí ke standardizaci jejich provozu.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více