Slovenský turismus: z agentury na ministerstvo a zpět

Slovensko bude mít znovu národní turistickou centrálu. Tamní koaliční rada v pondělí odsouhlasila vznik agentury na podporu a propagaci cestovního ruchu s názvem Slovakia Travel. Ta by měla ještě letos převzít úkoly, jež po utlumení činnosti Slovenské agentury pro cestovní ruch na konci roku 2016 přešly přímo na Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky (MDV).  

 zobrazovaný popis

Odsouhlasení záměru na založení agentury potvrdil redakci iCOT.cz mluvčí MDV Ivan Rudolf. Zároveň ale dodal, že vznik Slovakia Travel coby příspěvkové organizace je ve smyslu zákona podmíněn souhlasem Ministerstva financí SR. „Tento finální akt ještě nenastal a je nutnou podmínkou vzniku společnosti. Očekávám, že Slovakia Travel by mohla vzniknout do 1. dubna tohoto roku,“ uvedl na náš dotaz. 

Působnost agentury bude podle jeho slov přímo navázaná na již existující regionální struktury, tedy na oblastní a krajské organizace cestovního ruchu. „Jsme jediná země, která má regionální struktury, ale nemáme nad nimi zastřešující organizaci. Založením Slovakia Travel vytvoříme uzavřený celek,“ vysvětlil důvody pro vznik agentury mluvčí ministerstva a dodal, že hlavními úkoly Slovakia Travel budou marketing a propagace cestovního ruchu, vedle toho ale bude agentura vykonávat i funkci analytickou – bude mít na starosti hodnocení efektů cestovního ruchu a jeho přínosů pro národní hospodářství. Ivan Rudolf k tomu poznamenal, že konkrétní přínosy budou sledovány přes klíčové ukazatele výkonnosti, kterými jsou podíl na HDP, průměrný počet přenocování zahraničních turistů a průměrné výdaje na jednoho návštěvníka. Zcela novou funkcionalitou z hlediska struktury organizace pak má být datové analytické centrum poskytující národní turistické centrále kvalitní data, analýzy a mapovací studie důležité pro realizaci strategie cestovního ruchu. 

V prvním roce svého fungování se má Slovakia Travel zaměřit na udržení konkurenceschopnosti a pozice na hlavních zdrojových trzích, kterými jsou Česká republika, Maďarsko a Polsko. „Postupnou strategií je zaměření se na nové trhy s vysokým a významným potenciálem v cestovním ruchu s cílem prodloužit průměrnou dobu pobytu, kterou máme v porovnání s okolními trhy nejnižší,“ dodal Ivan Rudolf.

Foto: Shutterstock.com

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: Shutterstock.com

ČUCR: Cestovní ruch docestoval

Cestovní ruch v České republice se dle České unie cestovního ruchu (ČUCR) prakticky zastavil. A jak ukazuje březnový průzkum mezi členskými sdruženími, situace je kritická. Podpůrné programy na udržení podnikání nepostačují, firmy byly nuceny propouštět a s výrazným poklesem...

Číst více
Foto: CzechTourism

CzechTourism & spol. k letní sezoně

Tiskovou konferencí vysílanou z prostor Národního muzea v Praze dnes agentura CzechTourism spolu s Ministerstvem pro místní rozvoj a dalšími partnery vyslala do světa informace týkající se blížící se letní turistické sezony v České republice. Restart turismu chce národní turistická...

Číst více
Foto: Jakub Hněvkovský

Samoplátci se vrátí do lázní hned, jak to vláda dovolí (II.)

Přinášíme druhou a závěrečnou část rozhovoru s viceprezidentem Svazu léčebných lázní České republiky a spolumajitelem lázeňské skupiny Royal Spa Martinem Plachým. Tentokrát je řeč o tom, jak velkou příležitostí je pro tuzemské lázeňství postcovidová péče. Rozebrali jsme ale také...

Číst více