Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Slovensko v letošním prvním pololetí navštívilo o desetinu více zahraničních turistů než loni. Tradičně nejvíce hostů zavítalo do země pod Tatrami z Česka. Vyplývá z informací Slovenské agentury pro cestovní ruch, která má na starosti kromě jiného propagaci Slovenska v zahraničí.
Ze zahraničí přijelo na Slovensko v prvním letošním pololetí 733 800 turistů, což proti stejnému období loňska představuje nárůst o 10,4 procenta. Z toho počtu bylo 201 700 návštěvníků z Česka, kteří ze zahraničních návštěvníků dlouhodobě tvoří nejpočetnější klientelu slovenských hoteliérů. Počet turistů z ČR na Slovensku vzrostl meziročně o 9,4 procenta.
Více turistů přijelo na Slovensko podle agentury i z dalších zemí, které jsou klíčové pro slovenský cestovní ruch. Kromě dovolenkářů z ČR navštěvují Slovensko hlavně Poláci, Němci, Rakušané a Maďaři.
Pro trávení dovolené ve vlasti se v prvním letošním pololetí rozhodlo téměř o desetinu více Slováků. Právě díky domácím turistům slovenský cestovní ruch překonal výsledky z rekordního roku 2013.
Vyšší počet návštěvníků Slovenska přispěl k nárůstu příjmů odvětví cestovního ruchu, které se ve sledovaném období zvýšily o tři procenta na 924 milionů eur (25 miliard korun).
„Lze očekávat, že růst návštěvnosti bude v tomto roce pokračovat. Stabilní a teplé letní počasí dovolenkářům přálo a nárůst (počtu) turistů již hlásí řada slovenských regionů,“ uvedla agentura.
Loni zájem zahraničních turistů o pětimilionové Slovensko poprvé od roku 2009 opadl, a to o více než desetinu. K tomuto výsledku podle odborníků přispělo teplé počasí a nedostatek přírodního sněhu v zimní turistické sezoně, jakož i deštivé počasí v letních měsících.
Foto: Petr Vilgus / Wikimedia Commons

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.