Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Obyvatelé Slovenska v posledních letech častěji cestují na dovolenou a na podobné pobyty, ze zahraničních destinací směřují hlavně do České republiky a Chorvatska. Vyplývá to z nejnovější analýzy slovenského statistického úřadu.
Zatímco ještě v roce 2013 podniklo dovolenou, rekreaci či návštěvu příbuzných a přátel spojenou s přenocováním 56 procent obyvatel starších 15 let, loni to již byly dvě třetiny, tedy přes tři miliony lidí. Slováci ve větší míře tráví volno ve vlasti.
V minulém roce stejně jako předloni byla nejčastějším cílem soukromým zahraničních cest Slováků Česká republika. Na celkovém počtu výjezdů do ciziny se Česko podílelo více než pětinou. Na druhém místě v žebříčku nejoblíbenějších destinaci skončilo Chorvatsko, kde ale Slováci z důvodu delších pobytů strávili více nocí než v Česku.
Na cestách ve vlasti i v zahraničí Slováci utratili méně peněz než předloni, současně ale trávili na pobytech kratší dobu. Hlavním důvodem pobytů byla rekreace a sport a u dlouhodobých cest dominovaly přímořské destinace.
Třetina obyvatel pětimilionového Slovenska starších 15 let, kteří loni nevyjeli na dovolenou ani rekreaci, to nejčastěji zdůvodnila chybějící motivací nebo nedostatkem peněz. Kvůli obavám o bezpečnost tak učinil jen zlomek Slováků.
Foto: Shutterstock.com
Čtěte také: Na Slovensku roste první stezka korunami stromů

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.