Řada CK letos netiskla katalogy

Mnohé cestovní kanceláře (CK) na novou sezonu netiskly katalogy, nabízejí je pouze v online verzi. Podle zástupců CK prodeje zájezdů přes internet v posledních letech rostly, pandemie tak pouze urychlila přesun nabídky dovolených z klasických papírových katalogů do digitální podoby. S ohledem na tento trend některé CK uzavřou část kamenných poboček, jiné je přesouvají na atraktivnější místa. Podle většiny prodejců pobytů pobočky svůj účel stále mají a jejich kompletní zánik nepředpokládají.

Mnohé cestovní kanceláře (CK) na novou sezonu netiskly katalogy, nabízejí je pouze v online verzi

Tištěné katalogy letos nevydala například CK Alexandria. Podle jejího marketingového ředitele Petra Šatného lze předpokládat, že papírové katalogy se buď už nevrátí vůbec, nebo v nějaké jiné omezené formě. „Ta bude odpovídat době a potřebě reagovat na situaci, ale i poptávku zákazníků,“ řekl.

Naopak Čedok má i na novou sezonu pět druhů tištěných katalogů rozdělených podle typu zájezdu. Lidé mají k dispozici ale i jejich on-line verzi. Podle mluvčí Čedoku Evy Němečkové mají totiž tištěné katalogy mnoho příznivců.

Tištěné katalogy tentokrát nevydávala ani CK Travel Family, má je dostupné pouze na webu, kde si je mohou lidé stáhnout. „Domnívám se, že katalogy nikdy úplně nezmizí, spíše se sníží jejich tištěný počet a naroste vliv on-line prodejů,“ uvedla výkonná ředitelka CK Blanka Hrubá. Právě CK Travel Family v reakci na pandemii a dramatický pokles lidí v ulicích uzavře několik svých poboček. Stále bude ale podle Hrubé mít desítky otevřených. Přesto prodeje více směřuje na internet a po zkušenostech z loňska chystá novinky, jakými jsou například flexibilní termíny a odlety spojené s rozsáhlou nabídkou ubytování a dopravy nejen do přímořských letovisek.

Jakmile se kamenné pobočky otevřou, podle Němečkové v nich nákup zájezdů upřednostní polovina klientů Čedoku. „Uplynulé měsíce, kdy byly pobočky zavřené, jsme v několika městech využili k relokaci poboček na atraktivnější místa více přístupnější našim klientům a k rekonstrukcím,“ dodala.

Šatný rovněž zastává názor, že mnoho lidí si chce nechat poradit nebo se informovat o koupi dovolené při osobním kontaktu.

Kromě rozvoje online prodejů je podle ředitele cestovního portálu Skrz.cz Matěje Dvorského aktuálně patrný další fenomén, a to přesun lidí k velkým zavedeným CK. Ty podle něho pravděpodobně vzbuzují větší důvěru, nabízejí i lepší možnosti nákupu na internetu. Prodeje dovolených jsou přitom podle něj od začátku ledna na 60 procentech loňského roku před vypuknutím krize. Velkou část však tvoří poukazy za loni zrušené zájezdy, nových zákazníků je tak asi polovina. „Když se ale podíváme na data menších CK, tak ty jsou na tom mnohem hůře, ukazují prodeje na úrovni nějakých 15 procent loňského výkonu. Velká část prodejů bude rovněž ovlivněna vouchery, takže noví zákazníci tvoří zhruba deset procent loňských tržeb. Lze z toho usuzovat, že klienti malých CK přechází k velkým,“ doplnil Dvorský.

Foto: Shutterstock.com

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více