Prochází láska ke Švédsku žaludkem?

V listopadovém vydání jsme vás seznámili s inspirativní destinační kampaní novozélandského touristboardu. Pro další „best practice“ tentokrát sáhneme do poněkud bližších končin, konkrétně do Švédska. To se ve světě nově prezentuje jako „jedlá země“.

Ono slůvko „nově“ je poněkud relativní, s kampaní nazvanou The Edible Country přišlo Švédsko již před rokem, nicméně za pozornost tento počin stojí i nyní. Zvlášť, když bude v letošním roce pro velký úspěch pokračovat. Smyslem této kampaně je představit Švédsko jako zemi bohatou na zdravou stravu, jejíž suroviny lze volně a snadno získat v přírodě.

Princip kampaně je v zásadě jednoduchý. Zahraniční turisté si v průběhu roku (od května do září) mohli prostřednictvím systému Bookatable rezervovat místo u jednoho ze speciálně navržených dřevěných stolů, které stojí na třinácti vyhlídkových místech ve Švédsku. Tam si mohli uvařit zdravé gurmánské devítichodové menu ze surovin, které sami shromáždili v lese, na zemi a ve vodě – nebo byly vybrány místním podnikatelem. „Švédsko je z 96 procent neobydlené, ale také pro každého snadno dostupné. Naše příroda je plná jedlých ingrediencí a my chceme pozvat návštěvníky z celého světa, aby si je vychutnali a zároveň aby si odpočinuli v přírodě, jako to děláme my,“ uvedla při zahajování kampaně Jennie Skogsborn Missuna z Visit Sweden.

Inspirační recepty (například s okounem, borůvkami či liškami) pro tuto příležitost sestavili švédští michelinští šéfkuchaři Titti Qvarnström, Niklas Ekstedt, Anton Bjuhr a Jacob Holmström. Rezervace samotná byla zdarma, za poplatek 150 švédských korun pak zájemci získali základní suroviny (mimo těch, které si obstarali sami v okolní přírodě). Případně si mohli připlatit za asistenci některého z místních šéfkuchařů, výzdobu stolu, eventuálně také využít ubytovacích možností v daném místě apod.

Projektu si všimla média, a svět tak obletěla série článků o „jedlém“ Švédsku. Například v Německu, USA a Číně psala média ve spojení se Švédskem právě o tamní přírodě a gastronomii. Od ledna do léta vydala mezinárodní on-line a tištěná média ze sedmi zemí přes 220 článků, celkový náklad dosáhl 257 milionů. Například The Washington Post napsal: „Ve Švédsku je přístup k přírodě ústavním právem. Výsada, která sahá až do středověku, je do švédského životního stylu integrována jako všeobecná zdravotní péče, štědrá rodičovská dovolená a sledě. „ A americká verze průvodce Michelin přinesla řadu příkladů švédského udržitelného jídla, britský The Telegraph zase své čtenáře seznámil s citovaným projektem jakožto s „nejchladnějším piknikem na světě“.

Projekt The Edible Country ale získal přízeň i odborné veřejnosti, konkrétně tedy porotců mezinárodní komunikační soutěže Epica Awards. Jedná se o soutěž, která posuzuje kreativní komunikaci a porotci jsou novináři z marketingových a komunikačních médií z celého světa. Ti švédské kampani přisoudili bronz v kategorii Doprava a Cestovní ruch. „Je skvělé získat toto uznání za kampaň od odborníků v oblasti komunikace. Mimo jiné jsme tím získali další prostor v mezinárodních médiích a přišla i řada rezervací stolů z mnoha zemí,“ pochvalovala si Jennie Skogsborn Missuna. Projekt The Edible Country bude podle ní i díky tomuto úspěchu pokračovat. „Kampaň nám dává příležitost ukázat různé části Švédska po několik sezon,“ dodala.

Foto: Jonas Eltes, Victor Falk, August Dellert / Visit Sweden


Podrobnosti o projektu najdete na https://visitsweden.com/edible-country.

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více