Pro restart turismu chce MMR využít fondy EU i foodblogera

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

S cílem zmírnit následky pandemie využilo Ministerstvo pro místní rozvoj už 8,5 mld. Kč na dotační tituly pro cestovní ruch. Teď chce prosadit podporu turismu z evropských fondů v celkové výši 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.

„V současné době finišujeme revidovanou Strategii rozvoje cestovního ruchu do roku 2030. Tento dokument bychom rádi vládě předložili do konce června. Zároveň připravujeme akční plán k této strategii na roky 2022–2023, ve kterém se zaměřujeme hlavně na restart odvětví cestovního ruchu. Pracujeme také na náplni operačních programů, ve kterých chceme prosadit podporu cestovního ruchu z fondů EU. Konkrétní alokaci pro veřejnou infrastrukturu cestovního ruchu zatím máme v rámci IROP 2021-2027 vyjednanou v částce 1,417 miliardy korun. Připravujeme také nové národní dotační tituly, a to pro infrastrukturní projekty i na podporu marketingových aktivit destinačních společností,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

CzechTourism podporuje sektor cestovního ruchu prostřednictvím svých marketingových aktivit. Hlavním a celoročním nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu agentury CzechTourism je cestovatelský portál www.kudyznudy.cz, který CzechTourism nadále rozvíjí ve spolupráci s destinačními společnostmi a dalšími partnery. Zároveň CzechTourism vytvořil mobilní aplikaci Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou k začátku května používalo už 63 tisíc uživatelů. V covidovém roce 2020 se stal portál platformou ke stahování lázeňských voucherů (vouchery si vloni stáhlo 161 tisíc lidí) a zaznamenal rekordních 18,8 milionu návštěv.

Kampaň #světovéČesko má za úkol motivovat Čechy, aby objevovali krásy doma v Česku a v hlavní sezoně pak rozptýlit cestovní ruch do všech regionů. Po ukončení hlavní sezóny bude cílem kampaně prodloužit zájem o cestování, výlety nebo víkendové city breaky. „Chceme prodloužit turistickou sezónu, rozprostřít cestování do více měsíců a také mimo notoricky známá místa. V rámci tuzemského marketingu připravujeme nejrůznější pořady propagující neobjevené památky či udržitelné formy cestovního ruchu. Ve druhé polovině roku se mohou diváci těšit například na pořad, který vzniká ve spolupráci s předním českým foodblogerem Lukášem Hejlíkem,“ dodává ministryně Dostálová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Kolínsko a Kutnohorsko součástí pražské MHD

Ode dneška je možné na Kolínsku a Kutnohorsku jezdit autobusy i vlaky na jednu jízdenku. Rozsáhlá oblast Kolínska, Kutnohorska a Uhlířskojanovicka se připojila do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje. Jízdenka platí i v pražské MHD. Díky tarifu PID cestující...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nahlédnutí do Rakouska

V závěrečném díle našeho miniseriálu o přeshraničních stezkách k našim sousedům se podíváme do Rakouska. Podmínky vstupu k našim jižním sousedům jsou obdobné jako do Polska. Ke vstupu je potřeba mít potvrzení o očkování, testu, případně prodělaném covidu. A pak už...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Bavorský les: Nenocujte v chráněné přírodě

V německém národním parku Bavorský les, který sousedí se Šumavou, se v poslední době zvýšil počet lidí, kteří nocují na zakázaných místech chráněného území. Podobný trend pozorují i zástupci Národního parku Šumava na české straně. Za nocování...

Číst více