Pro restart turismu chce MMR využít fondy EU i foodblogera

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

S cílem zmírnit následky pandemie využilo Ministerstvo pro místní rozvoj už 8,5 mld. Kč na dotační tituly pro cestovní ruch. Teď chce prosadit podporu turismu z evropských fondů v celkové výši 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.

„V současné době finišujeme revidovanou Strategii rozvoje cestovního ruchu do roku 2030. Tento dokument bychom rádi vládě předložili do konce června. Zároveň připravujeme akční plán k této strategii na roky 2022–2023, ve kterém se zaměřujeme hlavně na restart odvětví cestovního ruchu. Pracujeme také na náplni operačních programů, ve kterých chceme prosadit podporu cestovního ruchu z fondů EU. Konkrétní alokaci pro veřejnou infrastrukturu cestovního ruchu zatím máme v rámci IROP 2021-2027 vyjednanou v částce 1,417 miliardy korun. Připravujeme také nové národní dotační tituly, a to pro infrastrukturní projekty i na podporu marketingových aktivit destinačních společností,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

CzechTourism podporuje sektor cestovního ruchu prostřednictvím svých marketingových aktivit. Hlavním a celoročním nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu agentury CzechTourism je cestovatelský portál www.kudyznudy.cz, který CzechTourism nadále rozvíjí ve spolupráci s destinačními společnostmi a dalšími partnery. Zároveň CzechTourism vytvořil mobilní aplikaci Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou k začátku května používalo už 63 tisíc uživatelů. V covidovém roce 2020 se stal portál platformou ke stahování lázeňských voucherů (vouchery si vloni stáhlo 161 tisíc lidí) a zaznamenal rekordních 18,8 milionu návštěv.

Kampaň #světovéČesko má za úkol motivovat Čechy, aby objevovali krásy doma v Česku a v hlavní sezoně pak rozptýlit cestovní ruch do všech regionů. Po ukončení hlavní sezóny bude cílem kampaně prodloužit zájem o cestování, výlety nebo víkendové city breaky. „Chceme prodloužit turistickou sezónu, rozprostřít cestování do více měsíců a také mimo notoricky známá místa. V rámci tuzemského marketingu připravujeme nejrůznější pořady propagující neobjevené památky či udržitelné formy cestovního ruchu. Ve druhé polovině roku se mohou diváci těšit například na pořad, který vzniká ve spolupráci s předním českým foodblogerem Lukášem Hejlíkem,“ dodává ministryně Dostálová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více