Příjezdy do Německa byly poosmé rekordní

Německý incoming dosáhl vloni osmého rekordního výsledku v řadě. Dle dat Spolkového statistického úřadu přenocovalo během celého roku 2017 v místních hromadných ubytovacích zařízeních 83,9 milionu mezinárodních hostů, což je meziročně o 3,6 procenta více. Další růst chce země podpořit letošní marketingovou kampaní Kulinářské Německo.

vedoucí zastoupení Německé turistické centrály pro ČR Jan Pohaněl

Zájem českých turistů roste

K úspěšné bilanci německého incomingu přispěla mezi dvacítkou nejvýznamnějších zdrojových trhů také Česká republika s celkovým počtem 1 178 673 přenocování a meziročním nárůstem o 4,6 procenta. „V roce 2017 byla potřetí v řadě rekordním výsledkem překročena hranice jednoho milionu přenocování českých hostů v Německu. Díky tomuto kontinuálnímu růstu se Česká republika etablovala jako stabilní zdrojový trh německého turistického ruchu,“ uvedl vedoucí zastoupení Německé turistické centrály pro ČR Jan Pohaněl. Zároveň upozornil na skutečnost, že se ze země jednoznačně stává celoroční destinace. Letní měsíce již nezažívají tak radikální nárůsty mezinárodních turistů jako tomu bylo v minulosti. Lidé míří do Německa stále více i v jiných ročních obdobích.

Češi navíc stále častěji tráví u západního souseda i prodloužené víkendy. „Hned dva svátky v květnu 2017 připadly na pondělí. V tomto měsíci jsme zaznamenali dokonce dvouciferný nárůst,“ přiblížil dále Jan Pohaněl. Vzhledem k aktuálnímu výkonu proto Německá turistická centrála očekává do roku 2030 překročení hranice 1,5 milionu přenocování českých hostů v Německu.

Rozmanitost německé gastronomie

Pozornost mezinárodních turistů chce země v letošním roce upoutat celoroční marketingovou kampaní Kulinářské Německo

Pozornost mezinárodních turistů chce země v letošním roce upoutat celoroční marketingovou kampaní Kulinářské Německo, která představuje rozmanitost místní gastronomie. Cílem je prezentovat celou šíři možností kulinářských zážitků – od tradičních pokrmů jednotlivých spolkových zemí, přes vinařství až po mezinárodní speciality multikulturních metropolí, které lze poznat ve více než třech stovkách restaurací s michelinskými hvězdami. Kampaň je koncipovaná tak, aby oslovila tzv. Traveling Foodlovers, tedy relativně mladé, vzdělané lidi, kteří jsou aktivními uživateli sociálních síti.

Zaměření na gastroturistiku přitom není nijak náhodné. Pro turisty v Německu představuje návštěva restaurací a kaváren hned po návštěvě památek nejatraktivnější cíl cesty. Pro sedm procent z nich je navíc pestrá a kvalitní kulinářská nabídka rozhodujícím faktorem při volbě pobytu v této destinaci. Dle monitoru kvality německého turismu (DZT Qualitätsmonitor Deutschland Tourismus) míří 18,2 procenta celkových výdajů zahraničních hostů právě do místní gastronomie, což představuje zisk o objemu 6,7 miliardy euro za rok.

Foto: -gk-, Jens Wegener/GNTB

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více