×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Praha ukazuje organizátorům konferencí nové možnosti

Foto: Prague Convention Bureau Nový white paper Hybrid City Alliance Foto: Prague Convention Bureau

Hlavní město se koncem roku 2020 stala prostřednictvím organizce Prague Convention Bureau spoluzakládajícím členem nové Hybrid City Alliance zabývající se poradenstvím ohledně plánování multi-hubových hybridních eventů. Aliance nedávno vydala novou publikaci s názvem „Your Ultimate Guide to Multi-City Hybrid Events“ (Průvodce plánováním multi-hubových hybridních akcí), který poslouží všem organizátorům akcí jako příručka pro plánování hybridních multi-hubových akcí.

Kongresový průmysl, odvětví cestovního ruchu zaměřené na pořádání kongresů, konferencí a korporátních akcí, doznal v posledním roce vlivem pandemie onemocnění COVID-19 značných změn. Jednou z nich byla i nutnost okamžité reakce na restrikce, které znemožnily osobní setkávání lidí nejen v Česku, ale po celém světě. „Tato bezprecedentní situace zapříčinila raketový rozvoj virtuálních forem setkávání. Ty v menší míře existovaly i před vypuknutím pandemie, ale až nyní se dostaly do popředí a předpokládáme, že i nadále budou hrát významnou roli v nabídce každé kongresové destinace,“ vysvětluje Roman Muška, ředitel Prague Convention Bureau, a pokračuje: „Praha, jakožto jedna z TOP 10 kongresových destinací světa, ani v tomto ohledu nezaspala. Spolu s dalšími městy jsme využili potenciálu, který jsme už v době nejtvrdších lockdownů spatřovali v propojení živých tzv. onsite akcí s těmi virtuálními a proaktivně jsme začali budovat poptávku po hybridních akcích, které jsou podle nás budoucností kongresového průmyslu nejen v Praze. Konkurenční výhodou české metropole je v tomto ohledu dozajista připravenost jak místních poskytovatelů audiovizuálních služeb, tak kongresových center a hotelů. Ti všichni se poměrně záhy po vypuknutí pandemii spojili a vytvořili komplexní nabídku online eventů vysílaných z nových virtuálních studií, která jsou uzpůsobená i pro hybridní akce. Právě těch již v české metropoli několik úspěšně proběhlo.“

Organizace hybridních eventů, obzvláště pak takových, které probíhají v několika destinacích zároveň, může i pro zkušené organizátory akcí představovat značnou výzvu. Hybrid City Alliance proto na základě čtyř uskutečněných workshopů s klienty, organizátory akcí a dalšími dodavateli služeb, sestavila „white paper“, který:

–          definuje hybridní multi-hubové eventy a to, co obnáší jejich plánování a organizování;

–          osvětluje benefity a výzvy, které hybridní eventy přinášejí, a pomáhá tak organizátorům akcí rozhodnout se, ke kterému typu eventu se přiklonit;

–          poskytuje užitečné rady a nápady, jak efektivně zorganizovat co nejúspěšnější hybridní event;

–          se zaměřuje na udržitelnou stránku hybridních eventů;

–          klade důraz na bezpečnost eventů, a to především s ohledem na aktuálně stále probíhající pandemii.

White paper v anglickém jazyce je ke stažení zcela zdarma na novém webu Hybrid City Alliance www.hybridcityalliance.org.

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více