Patnáctý ročník Velké ceny cestovního ruchu zná vítěze

Foto: Petr Manuel Ulrych Eva Frindtová a Martin František Přívětivý při vyhlašování výsledků 15. ročníku Velké ceny cestovního ruchu Foto: Petr Manuel Ulrych

Již popatnácté byly dnes před polednem oceněny nejvýznamnější počiny na poli turismu v České republice. Vítězové prestižní soutěže Velká cena cestovního ruchu byli vyhlášeni poprvé v průběhu veletrhů Holiday World a Region World. A to v tradičních kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt a Nejlepší elektronický projekt, novinkou byla kategorie Nejlepší udržitelný projekt v cestovním ruchu.

Patnáctý ročník soutěže organizované agenturou COT group byl v několika ohledech přelomový. „Po loňském ročníku, který se v důsledku proticovidových opatření odehrál v online režimu, jsme se s radostí vrátili k tradiční formě slavnostního ceremoniálu,“ uvádí jednatelka COT group Eva Frindtová a přidává hlavní novinku letošního ročníku: „I v cestovním ruchu hraje čím dál větší roli fenomén udržitelnosti, proto jsme se mu rozhodli věnovat jednu ze soutěžních kategorií. A zájem soutěžících nám potvrdil správnost tohoto rozhodnutí.“

Na nedostatek práce si ale nemohli odborní porotci stěžovat ani v dalších třech kategoriích. Počtem přihlášených projektů byl 15. ročník Velké ceny cestovního ruchu rekordní – poroty složené z odborníků na cestovní ruch, marketingovou komunikaci, grafiku či ekologii posuzovaly celkem 52 produktů, kampaní a dalších počinů od 35 přihlašovatelů.

Letos poprvé se spoluorganizátorem soutěže stala společnost ABF, pořadatel veletrhů Holiday World a Region World. Ceny vítězům proto byly předány v rámci zahajovacího ceremoniálu těchto tradičních veletrhů cestovního ruchu, které se konají v termínu 18.-20. března v areálu PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Martin František Přívětivý, generální ředitel a místopředseda představenstva pořadatelské společnosti ABF, říká: „Je nám velkou ctí, že jsme mohli spojit síly s COT group na organizaci této prestižní soutěže. Počet a kvalita přihlášených projektů jsou pro mne osobně signálem, že byť byl covidem postižen ze všech oborů nejvíc, má cestovní ruch v Česku silné kořeny.“

Vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2021/2022

Vítězem kategorie Nejlepší jednotná kampaň se stala Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj za kampaň „Dovolená? V Karlovarském kraji!“. U kampaně představující 8 hlavních atraktivit Karlovarského kraje a lákající tuzemské návštěvníky ke strávení dovolené právě v této části Česka porota ocenila výborně zpracované vizuální materiály s nápaditou grafikou doplněné o skvělý obsahový marketing.  Velmi dobře byl podle porotců zvolen mediamix a o kvalitě kampaně svědčí i dosažené výsledky.

Foto: -pmu- Vítězové kategorie Nejlepší jednotná kampaň Foto: -pmu-

Zmíněná krajská organizace destinačního managementu přihlásila podle porotců do soutěže i nejlepší turistický produkt. Ve stejnojmenné kategorii zvítězil produkt nazvaný Cesta za pivem Karlovarským krajem, který vznikl s cílem podpořit specifickou lokální gastro produkci a  propojit ji do oblasti cestovního ruchu. Podle porotců jde o zajímavě zpracovanou podporu lokálních pivovarů, která má za cíl rozvinout nový segment cestovního ruchu. I v tomto případě se uznání poroty mimo jiné dočkal i zvolený mediamix.

Foto: -pmu- Výherci kategorie Nejlepší turistický produkt Foto: -pmu-

V nové kategorii Nejlepší udržitelný projekt se porotě nejvíce líbil počin nazvaný Kraj blanických rytířů, který do soutěže přihlásil spolek téhož jména. Cílem projektu je podpora cestovního ruchu na Podblanicku na základě myšlenky udržitelného cestovního ruchu a propojování aktérů cestovního ruchu. Porota ve svém hodnocení mimo jiné uvedla, že se jedná o „komplexní přístup dokládající, že jde udržitelný projekt s jasnou vizí a mnoha součástmi realizace.“ Projekt dle hodnotitelů vyniká skvěle nastavenou spoluprací mezi všemi subjekty, která je základním předpokladem udržitelného rozvoje.

Foto: -pmu- Ocenění v kategorii Nejlepší udržitelný projekt Foto: -pmu-

Jako nejlepší elektronický projekt byl v poslední kategorii vyhlášen „1. Online famtrip aneb virtuální tour po jižní Moravě“ přihlášený Brno Convention Bureau. Šlo o historicky první poznávací cestu v České republice převedenou do online prostředí, která byla uspořádána během první vlny pandemie covidu-19 na podporu subjektů v Jihomoravském kraji. Porotu oslovilo hezky zpracované virtuální studio i příjemné vystupování moderátorů, projekt jako takový označili za „efektivní, inspirativní a inovativní v možnosti propojení partnerů v době pandemie covidu-19“. Ocenili naprosto unikátní využití příležitosti zvoleného online nástroje, spolupráce všech hráčů a impulzu Centrály cestovního ruchu Jižní Morava s využitím nástrojů Czechtourism.

Foto: -pmu- Stupně vítězů v kategorii Nejlepší elektronický projekt Foto: -pmu-

Kromě řádných ocenění pro projekty, které se umístily na stupních vítězů jednotlivých kategorií, byly předány i speciální ceny COT group, ABF a CzechTourism. Kompletní přehled výsledků najdete v přiložené tabulce. Skleněné trofeje pro vítěze vyrobila sklárna Rückl.

Kompletní výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2021/2022

Kategorie Umístění  Přihlašovatel Soutěžní projekt
Udržitelný projekt 1. Kraj blanických rytířů, z.s. Kraj blanických rytířů
2. Technické služby Adršpach, s.r.o. Online rezervační systém pro vstup do Adršpašských skal propojený s online nákupem parkovacího místa
3. Destinační management Hradecko HRADECKO – první společensky odpovědná destinace u nás
Speciální cena Evropská kulturní stezka sv. Cyrila a Metoděje, z.s.p.o. Cyrilometodějská stezka – Kulturní stezka Rady Evropy
Turistický produkt 1. Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj, z.s. Cesta za pivem Karlovarským krajem
2. Destinační společnost Východní Čechy Evropská stezka hradů a zámků Polsko – Česko
3. TIC BRNO, p.o. Brno INdustrial
Speciální cena Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu, příspěvková organizace Motoprůvodce po východních Čechách
Jednotná kampaň 1. Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj, z.s. Dovolená? V Karlovarském kraji!
2. Plzeň-TURISMUS, p. o. Dejte Plzeň
3. Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s. Objevte Východní Moravu
Speciální cena Vysočina Tourism, p. o. Vysočina dětem
Elektronický projekt 1. Brno Convention Bureau (Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava) 1. ONLINE FAM TRIP aneb virtuální tour po Jižní Moravě (17.2.2021)
2. Ondřej Filgas Rare Places
3. Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj, z.s. Lázně zdraví
Ilustrace: Shutterstock.com

O soutěži

Velká cena cestovního ruchu upozorňuje na nové počiny a má napomoci pracovníkům státní správy i soukromým subjektům působícím v tomto oboru při vytváření nových produktů a jejich marketingu. Tuto soutěž tradičně organizuje společnost COT group, v 15. ročníku se spoluorganizátorem stala společnost ABF. Partnerem byla agentura CzechTourism.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více
Foto: Jiří Balát

Cyrilometodějská stezka certifikována jako Kulturní stezka Rady Evropy

Představitelé sdružení Evropská kulturní stezka sv. Cyrila a Metoděje a Zlínského kraje převzali včera ve Zlíně z rukou ředitele Evropského institutu kulturních stezek v Lucemburku Stefana Dominioniho certifikát Kulturní stezka Rady Evropy. V tiskové zprávě o tom informala Centrála cestovního ruchu...

Číst více