Odhalte význam evropské ekonomické integrace v turismu

Nakladatelství Idea servis vydalo odbornou publikaci s názvem Evropská ekonomická integrace a cestovní ruch. Text autorů Petra Houšky a Zdenky Petrů seznamuje odborné čtenáře a posluchače studijních oborů souvisejících s cestovním ruchem mj. s legislativními akty, iniciativami a možnostmi financování rozvoje turismu v Evropské unii do roku 2018.

 Co bychom si nalhávali, problematika ekonomické integrace není pro většinové publikum právě atraktivní. Možná i proto se jí krom zmiňovaných autorů (Petra Houšky z Vysoké školy obchodní v Praze a Zdenky Petrů z Vysoké školy ekonomické v Praze) v Česku fakticky nikdo nevěnuje. Přitom je jasné, že nerespektování evropských priorit rozvoje cestovního ruchu může vést až k izolaci konkrétního členského státu a jeho potenciálu od ostatních členských států Evropské unie při vytváření společné politiky a nabídky Evropy jako společné turistické destinace. Ta v současnosti čelí čím dál větší konkurenci ostatních světových regionů, a musí proto nabídnout udržitelný a kvalitní cestovní ruch a vsadit na komparativní výhody, zejména pak na různorodost krajiny a mimořádné kulturní bohatství.

EU může přispět k rozšíření nabídky zejména tím, že podpoří turismus mezi jednotlivými členskými státy zdůrazněním hodnoty tematických produktů cestovního ruchu na evropské úrovni. Nadnárodní synergie mohou pomoci lepší propagaci a většímu zviditelnění cestovního ruchu v EU a jejích členských státech. Z uvedeného podle autorů publikace plyne, že úspěch spočívající v dalším rozvoji cestovního ruchu pro země jako Česká republika vede přes zapojení se do společných marketingových aktivit v rámci EU, včetně aktivit na úrovni kvality poskytovaných služeb. Za tímto účelem je třeba vycházet z metodik, doporučení a indikátorů pro tuto oblast. Samostatnou kapitolou je zapojení země do vznikajících evropských sítí cestovního ruchu, které umožňují nejen zviditelnění regionů, ale i jejich lepší propagaci.

Cílem publikace je proto seznámit čtenáře se systémem organizace spolupráce v turismu v EU. Publikace též stručně objasňuje úlohu integrace v globální ekonomice a postavení služeb v ní. Vymezuje postavení orgánů a členských států EU v oblasti koordinace aktivit v cestovním ruchu v rámci jednotného evropského trhu. Charakterizuje hlavní směry rozvoje turismu v EU z pohledu legislativního prostředí souvisejícího s poskytováním služeb cestovního ruchu, včetně zásadních priorit rozvoje cestovního ruchu v rámci unie, tak jak je vymezují základní koncepční dokumenty v dané oblasti, včetně seznámení s nástroji pro jejich naplňování. Důležitou součástí je i prezentace aktuálního vývoje spolupráce v oboru na konkrétních příkladech.

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více