Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Turisticky oblíbený Amsterodam je další z řady metropolí, jejíž obyvatelé si po koronavirové krizi nepřejí masový návrat turistů. Vyplývá to z petice, kterou dosud podepsalo okolo 25 tisíc lidí. O požadovaných změnách nyní budou jednat představitelé města.
Iniciativa „Amsterodam má na výběr“ požaduje snížení počtu návštěvníků, kteří se ve městě zdrží přes noc, na 12 milionů za rok. Za poslední léta se v nizozemské metropoli známé svým bohatým nočním životem déle než jeden den zdrželo okolo 20 milionů turistů, píše DPA. Zakázané mají být také pronájmy přes Airbnb a další služby krátkodobého pronájmu či otevření nových hotelů.
Signatáři petice dále požadují navýšení turistické daně a úpravu proslulé čtvrtě červených luceren. Turistům by se také v takzvaných coffee shopech již neměly prodávat omamné látky jako je marihuana nebo hašiš.
„Krize jednu věc ujasnila – situace v době před koronavirem byla neudržitelná,“ říká iniciativa. Centrum Amsterodamu bylo místem „hlavně od turistů a pro turisty“. Nově by se centrum mělo soustředit na rezidenty, aby turisté nenavštěvovali zábavní park, ale živé město.
Kavárny, restaurace, bary, nevěstince a muzea se ve městě, které má okolo 800 tisíc obyvatel, uzavřely kvůli koronaviru v půlce března. Tamní ulice byly vylidněné po tři měsíce. Počet návštěvníků v této době klesl z průměru 55 tisíc denně na „(téměř) nulu“, uvádí iniciativa.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.