×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Nové přístaviště na Baťově kanále

Foto: Shutterstock.com Baťův kanál Foto: Shutterstock.com

Povodí Moravy dnes otevřelo nové přístaviště Kunovský les na Baťově kanále u Starého Města na Uherskohradišťsku. Přístaviště nabídne zázemí pro krátkodobé až střednědobé kotvení rekreačním plavidlům, bude sloužit také jako čekací stání před vplutím do plavební komory. Stavba si vyžádala deset milionů korun, zahájena byla loni v listopadu, řekl dnes novinářům generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Nad plavební komorou vzniklo přístavní molo, na které navazuje horní rejda plavební komory, která byla modernizována. Nové je také plavební značení a osvětlení. Na přístaviště vede chodník, který umožní bezbariérový přístup. „Nové přístaviště bude zajišťovat vyšší komfort i bezpečnost návštěvníků Baťova kanálu. Přístaviště včetně horní rejdy plavební komory je dlouhé 120 metrů,“ uvedl Gargulák. Podle velikosti lodí je k dispozici stání pro deset až 15 lodí. Na přístavišti je také restaurace a sociální zázemí.

Místostarosta Starého Města Martin Zábranský (STAN) uvedl, že investiční akce má velký přínos z hlediska rozvoje cestovního ruchu. Podél kanálu vede cyklostezka, kterou využívají nejen tamní obyvatelé, ale ve velké míře i turisté. „Zájem o plavbu a o využití Baťova kanálu je obrovský,“ uvedl. V rámci Starého Města je několik přístavišť.

Povodí Moravy letos také dokončilo stavbu sítě servisních stání pro služební plavidla, která slouží jednotkám integrovaného záchranného systému. Dvě stání vznikla v Sudoměřicích a Spytihněvi, již dříve ve Vnorovech, Veselí nad Moravou a Uherském Hradišti. Podle Garguláka jsou servisní stání dalším krokem k větší bezpečnosti. Stání mohu případně využít v případě nehod nebo poruch také rekreanti.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Jihočeská centrála cestovního ruchu

Jižní Čechy se rozrostou o další modernizovaná karavanová stání

Do dotačního programu Jihočeského kraje, zaměřeného na vznik nových a modernizaci současných karavanových stání, dorazilo k termínu podání celkem 27 žádostí. V tiskové zprávě o tom informovala Jihočeská centrála cestovního ruchu.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Karlovarský kraj podpoří památky a turismus 16 miliony korun

Karlovarský kraj letos vyhlásil dva nové dotační programy na podporu památkové péče a cestovního ruchu. První se zaměří na projektovou přípravu a druhý na podporu památek zapsaných na seznam Světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Celkem kraj rozdělí...

Číst více
Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více