Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Snížení sazby daně z přidané hodnoty (DPH) na ubytování na Slovensku a zavedení povinných příspěvků větších zaměstnavatelů pracovníkům na jejich rekreaci přispěly ke zvýšení počtu Slováků v ubytovacích zařízeních, řekl státní tajemník (náměstek) ministerstva dopravy Peter Ďurček.
Letos v lednu i únoru počet Slováků, kteří využili služeb slovenských hoteliérů, stoupl oproti stejnému období loňska shodně dvouciferným tempem. Růst počtu zahraničních návštěvníků Slovenska, mezi kterými dlouhodobě dominují čeští turisté, rostl pomalejším tempem.
„Trend je pozitivní. Je to právě díky tomu, že se podařilo snížit daň z přidané hodnoty na ubytovací služby a zavést příspěvek na rekreaci,“ řekl Ďurček. Dodal, že v uplynulých dvou letech počet turistů na Slovensku rostl jen jednociferným tempem a že v této oblasti země zaostávala za Českem, Maďarskem a Polskem. Právě ministerstvo dopravy má na Slovensku kompetence i v cestovním ruchu.
Slovensko s cílem podpořit domácí cestovní ruch snížilo od začátku letošního roku sazbu DPH u ubytovacích služeb na deset z dřívějších 20 procent. Zaměstnavatelé s alespoň 50 pracovníky nově musejí zaměstnancům přispívat na rekreační pobyty na Slovensku. Z hodnoty rekreační poukázky firma povinně zaplatí 55 procent, nanejvýš ovšem 275 eur (7050 korun), na zbytek přispěje pracovník. To znamená, že hodnota poukázky by zpravidla mohla dosáhnout 500 eur (12 820 korun), což v ubytovacích zařízeních v turisticky atraktivních lokalitách země vystačí zhruba na týdenní pobyt.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.