Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
První den velikonočních prázdnin v Německu se letiště na španělském ostrově Mallorca probudilo z mnohaměsíčního spánku. Oblíbený prázdninový ostrov Němců očekával jen během soboty přílet zhruba 60 letadel z 12 německých měst, přičemž do Velikonočního pondělí jich má přiletět 532. Naléhavá prosba spolkové vlády, aby lidé vzhledem k pandemii zůstali doma, se v důsledku nepřekonatelné chuti opět cestovat míjí účinkem.
„Už půldruhého roku jsem necestoval. Připadám si jako ve vězení,“ uvedl Abdul Naser z Bádenska-Württemberska. Strach z nákazy ale přeci jen trochu má. „Ale v Německu to není jiné,“ dodal.
Německá vláda 14. března vyškrtla Mallorku ze seznamu epidemicky rizikových oblastí, čímž skončila i cestovní výstraha ministerstva zahraničí. Kabinet v Berlíně se tak rozhodl proto, že takzvaná sedmidenní incidence byla na tomto středomořském ostrově nižší než 50 infikovaných na 100 tisíc obyvatel. Tím odpadla i povinnost uchýlit se po příletu do karantény a prozatím není ani povinné prokázat se po návratu negativním testem na koronavirus.
Když v důsledku tohoto kroku výrazně vzrostl počet rezervací letenek a ubytování, vláda před cestami na Mallorku důrazně varovala. Od úterý zavádí navíc povinnost mít negativní test ještě před nástupem do kteréhokoliv letadla směřujícího do Německa. Platí to i pro ty, kteří cestují z epidemicky bezpečných oblastí, tedy i pro Mallorku.
Před covidovou pandemií se cestovní ruch staral o 35 procent příjmů tohoto ostrova. Nyní mu hrozí chudoba.
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.