Německo se otevírá turistům. Přivést je mají nové kampaně

Foto: -pmu- Kampaň German.Local.Culture. již na českém trhu běží Foto: -pmu-

Turisté v Německu mohou již ve všech spolkových zemích opět využívat hotely, penziony či kempy, který byly kvůli pandemii nemoci covid-19 uzavřeny. V jako poslední ze spolkových zemí se v pondělí otevřely turistům hotely v Sasku. Zájem o cesty do Německa mají podpořit hned tři mezinárodní kampaně.

Nové karanténní nařízení, které v pondělí v Sasku vstoupilo v platnost, počítá s otevřením hotelů, pokud sedmidenní průměr nových případů na 100 000 obyvatel bude pod hodnotou sto. V Sasku je nyní průměr 11,8. Pokud je průměr pod 35, což splňují všechny saské okresy, není pro ubytování potřebný negativní test.

Rozbory nejsou v Sasku od pondělka díky příznivé epidemické situaci vyžadovány ani při návštěvě restaurací. Hosté ale musí provozovatelům poskytnout své kontaktní údaje, pokud chtějí sedět v interiéru. Pro venkovní terasy podmínka neplatí.

V Sasku rovněž mohou otevřít plavecké stadiony, aquaparky a wellness střediska. Ani zde v případě průměru nižšího než 35 není vyžadován negativní test. Fungovat mohou i hudební kluby a diskotéky, bez testu ale hosté dovnitř nesmí.

Bavorsko, které stejně jako Sasko hraničí s Českou republikou (a i proto je nejčastějším cílem českých turistů), otevřelo hotely již koncem května. Pro ubytování je potřebný negativní test. Ten je nutné opakovat každých 48 hodin, pokud je v okrese vyšší sedmidenní průměr než 50. Takové hodnoty vykazují podle Institutu Roberta Kocha (RKI) jen tři bavorské okresy.

Ubytování je možné i na severu Německa u Baltu a Severního moře. Meklenbursko-Přední Pomořansko vyžaduje při zapsání do hotelu či penzionu test, který je nutné opakovat každé tři dny. Opakované testy nejsou potřebné v takových ubytovacích zařízeních, kde se hosté nepotkávají, což jsou prázdninové domky či apartmány. Do Meklenburska-Předního Pomořanska je od pátku 11. června možné jet i na jednodenní výlet, což do té doby bylo zakázané. Stejné ubytovací podmínky má i Šlesvicko-Holštýnsko. Dolní Sasko vyžaduje opakování testu dvakrát za týden.

Testům se v Německu mohou zcela vyhnout plně očkovaní, pokud od závěrečné dávky uplynulo nejméně 14 dní, a také ti, kteří se vyléčili. Dokladem je pozitivní PCR test, který nesmí být mladší než 28 dní a starší více než šest měsíců.

Situace v Německu nicméně nemusí být pro každého zcela přehledná. Konkrétní podmínky fungování služeb, kulturních institucí apod. se v jednotlivých spolkových zemích liší a navíc také průběžně mění. Zájemcům o aktuální informace můžeme doporučit průběžně sledovat stránky české ambasády v Berlíně (Pravidla pro vstup do Německa z ČR s ohledem na opatření přijatá vůči SARS-CoV-2 | Velvyslanectví České republiky v Berlíně (mzv.cz)), případně na webu Německé centrály pro cestovní ruch (v němčině či angličtině) – Corona in Germany: Current travel information – Germany Travel. „Všem, kteří se chystají na déle než 24 hodin do Německa, a plánují tam navštívit restaurace, muzea a podobně, tak přestože jsou třeba plně očkovaní, doporučuji raději  mít s sebou potvrzení o negativním výsledku testu na covid,“ přidal jednoduchou radu Jan Pohaněl, vedoucí Německé turistické centrály pro Českou republiku. V některých oblastech Německa totiž například ubytovatelé vyžadují negativní test i po očkovaných hostech.

Pokud jde o pravidla pro návrat z Německa (v případě, že pobyt v zemi trval více než 24 hodin), stačí vědět, že Německo je aktuálně na seznamu zemí se středním rizikem nákazy (tzv. oranžové země na cestovatelském semaforu), což zjednodušeně znamená, že každý vracející se turista musí před návratem vyplnit příjezdový formulář a nebyl-li očkován či neprodělal covid, do pěti dnů po návratu musí podstoupit test. Všichni bez rozdílu by pak po návratu z Německa měli mimo domov 14 dnů nosit respirátor i ve venkovních prostorech.

Nové kampaně

Jak v úterý na tiskové konferenci v Praze informoval Jan Pohaněl, zahraniční turisty (včetně českých) mají k letní návštěvě Německa inspirovat hned tři mezinárodní kampaně. Zaměří se na městskou turistiku, kulturu, lázeňství, přírodu, udržitelnost či gastronomii. Německý touristboard vyšel při jejich plánování mj. ze studie Evropské cestovatelské rady (ETC) z února 2021, v níž se ukázalo, že pro dvě třetiny Evropanů je hlavní motivací k cestování odpočinek, z toho 14,8 % se zajímá hlavně o přírodu a outdoorové aktivity, 13 % o kulturu a kulturní dědictví, 10,2 % o wellness a relaxaci a 3,9 % o kulinářské speciality.

German.Local.Culture.

Největší skupinou, která se letos chystá vyrazit na cesty, jsou podle Petry Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, tzv. City Life Enthusiasts, tedy lidé zajímající se o život ve městech. Ve zmiňovaném průzkumu ETC vyšlo, že takto motivováno bude letos 33,9 % cestovatelů. „Zároveň budou i v druhém ‚koronavirovém létě‘ hrát velkou roli venkovní aktivity. S kampaní German.Local.Culture. přinášíme na toto téma mnoho informací. Poskytovatelé služeb v Německu zajišťují ochranu pro cestující četnými vysoce profesionálními opatřeními od málo kontaktního odbavení až po dezinfekci hotelových pokojů a pravidelné větrání, s cílem důvěryhodného obrazu při restartu německého turistického incomingu,“ uvedla Hedorfer.

Kampaň German.Local.Culture. sází na touhu současných turistů po autentičnosti a tradicích a poskytuje pohled na německé zvyky od tradičních řemesel až po regionálně typické pokrmy. Cílem je podle Jana Pohaněla pomoci zejména malým a středním městům, ve velkých městech jsou pak komunikovány jednotlivé čtvrti. „Chceme také více seznámit veřejnost s okolím těchto měst, kde je toho mnoho k objevování,“ dodal Pohaněl.

Potenciální cestovatelé mohou najít cestovní informace ve čtyřech různých tematických oblastech: Craft, Taste, Flair a Green. Podrobné informace jsou uvedeny na mikrostránce German.Local.Culture – Germany Travel. Kampaň German.Local.Culture. je mimo jiné realizována prostřednictvím online reklamy, reklamy na různých kanálech sociálních médií, reklamy ve vyhledávačích, influencer marketingu a spolupráce s online travel companies (OTC).

German.Spa.Tradition.

Druhou kampaní upozorňuje Německo na svoji lázeňskou tradici. „Lázeňství ale nepředstavujeme z medicínského hlediska, do popředí chceme postavit témata jako wellness, well-being, zdravý životní styl, odbourávání stresu, odpočinek a podobně,“ vysvětlil Jan Pohaněl. Lázně jsou tedy prezentovány jako místa s unikátní a ceněnou architekturou i kulturou, jako výchozí body pro výlety do okolní přírody atp. Jen pro dokreslení – v Německu se nachází asi 350 lázeňských míst, z toho zhruba šedesát má význam i pro zahraniční klientelu.

Marketingová kampaň German.Spa.Tradition. využívá mj. i 200. výročí narození Sebastiana Kneippa a akcentuje celostní filozofii zdraví, která je dodnes účinná v medicínsko-terapeutických aplikacích a wellness nabídkách. Petra Hedorfer k tomu uvedla: „Více než 350 hodnocených lázeňských a léčivých lázní má pro Turistickou zemi Německo velký význam. V období před koronavirem v roce 2019 zaznamenalo Německo 7,2 milionu mezinárodních přenocování v léčebných a zdravotních střediscích, což odpovídá osmi procentům z celkového počtu přenocování. Zároveň je v důsledku pandemie velký zájem o wellness a zdravotní dovolenou. Jen v Itálii, Španělsku, Francii, Velké Británii, Švýcarsku, Rakousku a Nizozemsku existuje potenciál 39,9 milionu lidí se zájmem o wellness, jak o tom referuje například aktuální průzkum Destination Brand 2020 společnosti inspektour (international) GmbH společně s Německým institutem pro Výzkum cestovního ruchu FH Westküste.“

Podrobnosti týkající se kampaně German.Spa.Tradition., která byla rozdělena do pěti klastrů (breathe, renew, feel, taste a enjoy) najdete na Germany’s traditional spas – Germany Travel.

Feel Good

Kampaň s tímto názvem, která bude spuštěna v polovině července, bude podle slov Jana Pohaněla de facto syntézou vybraných témat z předchozích dvou zmíněných kampaní. DZT při ní vsadí mj. na dobrou pověst Německa v oblasti udržitelnosti. Německo například podle UNWTO patří mezi pět nejlepších destinací na světě, pokud jde o hodnotu indexu SDG pro rok 2020. Index hodnotí naplňování cílů v oblasti udržitelnosti. Kampaň Feel Good proto byla rozšířena o nový obsah. Petra Hedorfer k tomu poznamenává: „Na mnoha našich zdrojových trzích se povědomí o udržitelnosti významně zvýšilo. Doba spojená s koronavirem se nyní stala zesilovačem trendu, který se objevuje po dlouhou dobu. Toto je příležitost pro Turistickou zemi Německo. Poskytovatelé služeb poskytují nabídky v celém hodnotovém řetězci po mnoho let s velkou profesionalitou a neustále ji rozšiřují. S kampaní Feel Good cíleně komunikujeme certifikované nabídky na mezinárodní úrovni.“ Inspirace a nabídky sestavené na microsite vybírá DZT ve spolupráci se zemskými marketingovými organizacemi a externími odborníky na udržitelnost.

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více