Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Německá turistická centrála představila veřejnosti letošní celosvětovou marketingovou kampaň, která se bude věnovat 100. výročí založení legendární školy Bauhaus ve Výmaru. Společně s partnery, k nimž patří pracovní skupina Bauhaus Verbund 2019 a destinační agentury všech spolkových zemí, naplánovala řadu aktivit s cílem tuto událost propagovat v segmentu kulturního turismu.
A proč se rok 2019 ponese právě v duchu této významné umělecké školy? „Sté výročí založení Bauhausu je skvělou příležitostí k upevnění pozice Německa jako nejoblíbenějšího kulturního cíle Evropanů,“ uvedla u příležitosti zahájení kampaně Petra Hedorferová, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály. Je to příhodné, jak ukazují aktuální čísla, více než 20 milionů cest Evropanů za kulturou míří právě do Německa.
Oslavy výročí budou připomínat všechny významné aspekty dědictví stylu Bauhaus nejen v produktovém designu, architektuře či umění, ale třeba i v řemeslech a polygrafii. To vše a mnohem více bude představováno pomocí digitálních technologií, virtuální reality i inovativních formátů eventů, které podtrhnou živé dědictví hnutí Bauhaus v Německu. Akce budou odkazovat především na hlavní působiště jeho představitelů, kterými byly Výmar, Berlín a Desava. A právě v posledním zmíněném městě bude 8. září 2019 otevřeno zcela nové Bauhaus muzeum. Sbírka nadace „Bauhaus Dessau“ je celosvětově druhou největší sbírkou k tématu Bauhaus. Nové muzeum odhalí na 2100 metrech čtverečních výstavní plochy více než 49 tisíc exponátů.
Dalším plánovaným projektem Německé turistické centrály ke 100 letům Bauhausu pak bude i akce přivážející do vybraných zemí tzv. Tiny(BAU)haus. Jak jeho název napovídá, bude se jednat o malý dům vyrobený pomocí 3D tisku z recyklovaného plastu. Jeho hlavním prvkem je průchozí kvádr s podlahovou plochou o velikosti osmi čtverečních metrů. Interaktivní vizuální instalace ukáže, kde všude v Německu se lze s Bauhausem setkat. Premiérově se Tiny(BAU)haus představil již v průběhu února v Rotterdamu a nyní putuje i po dalších zemích, kde je instalován v rámci prezentací Německé turistické centrály. Konkrétně do Prahy zavítá v termínu od 25. do 27. června 2019.
Foto: -gk-
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.