Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Nejoblíbenější zahraniční destinací českých turistů se loni stalo Slovensko, kam vyjelo 837 000 Čechů. Posledních zhruba 20 let vévodilo žebříčku Chorvatsko. Na Slovensko vycestovaly meziročně o tři čtvrtiny návštěvníků víc, zájem o Chorvatsko naopak o osm procent klesl. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Loni vyjelo na delší pobyt do zahraničí 4,2 milionu českých turistů, o 3,5 procenta více. Češi se vydali na více než 11 milionů domácích i zahraničních dovolených. Počet delších tuzemských pobytů klesl o 7,6 procenta.
„Ekonomické problémy v jižních zemích či migrační vlna přes veškerou negativní mediální kampaň neměly žádný dopad na turisty,“ dodala výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.
Na druhém místě žebříčku nejoblíbenějších destinací skončilo Chorvatsko, kam zavítalo 721 000 českých návštěvníků. O pětinu loni vzrostl zájem o cesty do Francie. Naopak do Egypta vycestovalo o 37 procent Čechů méně. Mezi leteckými zájezdy stále vede Řecko následované Tureckem a Španělskem.
Trend zkracování pobytu a trávení více dovolených v průběhu roku pokračoval i vloni. Doba přenocování se zkrátila, v zahraničí strávili čeští turisté v průměru 7,7 dne. Předloni to bylo 8,2 dne. Průměrné výdaje na jednu delší cestu se snížily o 120 Kč na celkových 12 468 korun na osobu a pobyt.
Pořadí nejoblíbenějších zahraničních destinací českých turistů v roce 2015
|
Pořadí |
Země |
Počet cest v tisících |
Meziroční změna v % |
|
1. |
Slovensko |
837 |
+75 |
|
2. |
Chorvatsko |
721 |
-8 |
|
3. |
Itálie |
497 |
-10 |
|
4. |
Rakousko |
281 |
-8 |
|
5. |
Řecko |
253 |
-13 |
|
6. |
Maďarsko |
183 |
+10 |
|
7. |
Turecko |
162 |
-5 |
|
8. |
Francie |
139 |
+20 |
|
9. |
Španělsko |
132 |
-24 |
|
10. |
Egypt |
117 |
– 37 |
zdroj: ČSÚ, AČCKA
Foto: Pixabay

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.