Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Po rekordním roce 2015, kdy Slovensko navštívilo 4,3 milionu turistů, pokračuje zájem o dovolenou na Slovensku i na začátku letošního roku. V lednu meziročně stoupl počet návštěvníků Slovenska o 31 procent, což představovalo celkem 320 tisíc lidí. Podle Slovenské agentury pro cestovní ruch jde o nejlepší lednový výsledek v historii.

K nárůstu počtu turistů přispěly i marketingové aktivity Slovenské agentury pro cestovní ruch včetně účinných a přesně cílených reklamních kampaní na televizních stanicích i v on-line prostředí. Zimní střediska lákala návštěvníky velmi dobrými lyžařskými podmínkami, návštěvníky přitáhlo i Mistrovství Evropy v krasobruslení. Návštěvnost pozitivně ovlivnilo také zlepšující se letecké spojení na Slovensko i činnost krajských a oblastních organizací cestovního ruchu nebo subjektů, které v cestovním ruchu působí.
„Nárůst počtu turistů jsme zaznamenali ze všech hlavních zdrojových trhů jako Česká republika, Polsko, Maďarsko, Německo a Rakousko. Obzvlášť potěšitelný byl po téměř dvou letech poklesu nárůst návštěvníků z Ruska. Přispěla k tomu úprava leteckého spojení z Moskvy a Petrohradu přes Rigu do Popradu, o což se významnou měrou zasloužila i Slovenská agentura pro cestovní ruch, nebo spuštění nové přímé letecké linky z Moskvy do Bratislavy. Kromě velmi dobrých lyžařských podmínek bylo tahákem Mistrovství Evropy v krasobruslení, které jsme podporovali reklamními a informačními aktivitami i v zahraničí. Více turistů evidujeme ze západoevropských zemí – z Itálie, Španělska a z Velké Británie. V těchto zemích jsme loni realizovali reklamní kampaně prostřednictvím televizních stanic a v on-line prostředí přes Google, YouTube a Facebook. Zvýšila se také návštěvnost ze vzdálenějších zemí jako je Čína, USA či Jižní Korea, kde Slovenská agentura pro cestovní ruch propaguje Slovensko ve spolupráci se zeměmi Visegrádské čtyřky,“ uvedla generální ředitelka Slovenské agentury pro cestovní ruch Marta Kučerová.
|
TOP 9 zemí podle počtu návštěvníků (leden 2016) |
||
|
Země |
Počet návštěvníků |
Meziroční nárůst |
|
Česká republika |
30 200 |
+ 33 % |
|
Polsko |
17 500 |
+ 13 % |
|
Německo |
10 000 |
+ 37 % |
|
Ukrajina |
8 000 |
– 0,8 % |
|
Maďarsko |
6 500 |
+ 47 % |
|
Rakousko |
5 200 |
+ 35 % |
|
Itálie |
4 600 |
+ 41 % |
|
Rusko |
4 100 |
+ 14 % |
|
Velká Británie |
3 700 |
+ 48 % |
Zdroj: Statistický úřad Slovenské republiky
Foto: Pixabay

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.