Na Slovensku čekají na lyžaře nové lanovky, bary i zasněžované sjezdovky

Slovensko patří pochopitelně mezi nejoblíbenější destinace českých turistů. Platí to samozřejmě i o lyžařích, kteří s povděkem hodnotí rostoucí kvalitu slovenských skiareálů. Také před nadcházející sezonou investovali provozovatelé lyžařských středisek nemalé prostředky do dalšího zkvalitnění infrastruktury. Podívejme se, jaké novinky na milovníky zimních sportů v zemi pod Tatrami čekají.

Novinky pod Chopkem

Nejprve musíme upřít pohled ke společnosti Tatry mountain resorts (TMR), která je na Slovensku největším provozovatelem horských středisek. Mimochodem – čeští lyžaři jsou po Slovácích a Polácích jejich třetími nejčastějšími návštěvníky. Podíl česky hovořících lyžařů dosahuje asi 9 procent. Podle Juraje Chovaňáka, marketingového ředitele TMR, (ano, toho, který tak nadchnul účastníky letošního AdCampu svojí přednáškou o inovativním marketingu, díky němuž se podařilo nastavit zcela nové trendy v návštěvnosti tatranských skiareálů), je třeba letošní hlavní novinku hledat v Nízkých Tatrách na jižní straně Chopku. „V úseku lokality Krupová–Srdiečko–Kosodrevina si lyžaři od této zimní sezony užijí komfortní přesun na Chopok díky nové patnáctimístné kabinkové lanovce,“ avizuje Chovaňák a dodává, že nové sněžné pásové vozidlo spolu se zasněžováním zlepší úpravu jižních svahů Chopku. „Díky investicím v celkové hodnotě 14 milionů eur budou pro lyžaře dostupné všechny lyžařské tratě včetně nejkrásnější sjezdovky Chopok-Krupová, a lyžaři už nebudou muset komplikovaně přestupovat ze sedačkové lanovky na kabinkovou. Nová lanovka na Chopku zvýší přepravní kapacitu ve středisku o 2 800 osob za hodinu a přidáním čtyř kilometrů zasněžování se klientům opět výrazně zvýší komfort na sjezdovkách,“ říká Chovaňák.

Největší slovenské lyžařské středisko Jasná na severní straně Chopku čeká letos modernizace, během které bude vybudováno náměstí a dokončena bude první fáze Centra Jasná. Vedle Hotelu Grand Jasná přibude nový hotel, který vznikne přebudováním původních kanceláří „Staré pošty“ na zajímavý architektonický počin s kompletním zázemím, restaurací, barem, provozem wellness apod. Investice do nového hotelu dosáhnou podle Chovaňáka zhruba 4,6 mil. eur. Jen pro informaci – čistý zisk TMR za loňskou zimní sezonu dosáhl 5,482 mil. eur.

Nový skiareál poblíž Jasné?

Další investice poputují do oblasti pod Chopkem i v příštích letech. Slovenská společnost Skilandia totiž místním úřadům předložila záměr na vybudování zcela nového skiareálu Šuľkovo poblíž největšího slovenského lyžařského střediska Jasná.

 Ve středisku Snowparadise Veľká Rača připravují nové après-ski bary

Ve středisku Snowparadise Veľká Rača připravují nové après-ski bary

Projekt připravovaného lyžařského střediska počítá s výstavbou čtyř až pěti lanovek a deseti až dvanácti sjezdovek o celkové délce devět až třináct kilometrů, a to včetně příslušné infrastruktury a ubytovacích zařízení. Stavební práce by měly být zahájeny za dva roky a dokončeny v roce 2025. Investice by podle společnosti měla dosáhnout odhadované výše 13 milionů eur (351 milionů korun). Skiareál Šuľkovo by měl být propojen s existujícím lyžařským střediskem Jasná, který provozuje společnost Tatry Mountain Resorts.

V Donovalech investovali do zasněžování

Pakliže ve střediscích provozovaných TMR panovala po loňské zimě spokojenost, méně důvodů k radosti měli v Donovalech, zimním středisku severně od Banské Bystrice mezi pohořími Velká Fatra a Starohorské vrchy. „Oproti zimní sezoně 2014/2015 jsme loni zaznamenali nižší návštěvnost, zejména v důsledku horších sněhových podmínek, které nám bránily ve spuštění všech dopravních zařízení a otevření všech sjezdových tratí,“ přiznává Miroslav Dobrota, marketingový ředitel společnosti PARK SNOW Donovaly.

 Velký modernizační projekt spustila společnost Tatry mountain resorts v Jasné v Nízkých Tatrách

Velký modernizační projekt spustila společnost Tatry mountain resorts v Jasné v Nízkých Tatrách

Naproti tomu letos v létě zaznamenali v Donovalech 17procentní meziroční růst návštěvnosti a 22procentní růst tržeb. I do této lokality rádi jezdí čeští turisté. „V zimní sezoně se podíl české klientely v našem středisku pohybuje kolem 10 procent, Češi si tak dlouhodobě udržují 4. příčku po tuzemských návštěvnících a hostech z Maďarska a Polska,“ uvádí Miroslav Dobrota. V letní sezoně je podle něj podíl českých turistů dokonce třicetiprocentní.

I v Donovalech plánují pro nadcházející zimu investice, podle Miroslava Dobroty ale nebudou pro návštěvníky příliš viditelné – směřovaly totiž zejména do zkvalitnění a automatizace technického zasněžování.

V Oščadnici vsadí na zábavu po lyžování

Jako podprůměrnou hodnotí loňskou zimní sezonu také ve středisku Snow­paradise Veľká Rača v Oščadnici na severozápadním Slovensku. Tam mají čeští návštěvníci v zimní sezoně zhruba 20–25procentní podíl, celoroční podíl česky hovořících klientů pak ředitel ski­areálu Marcel Adamčík odhaduje na zhruba patnáctiprocentní. Letošní výsledky ale zachraňuje nadprůměrná letní sezona, díky které se počet návštěvníků Snow­paradise Veľká Rača meziročně zvýšil zhruba o čtvrtinu.

 Investice v Donovalech nebudou na první pohled viditelné, měly by ale přispět k vyššímu komfortu návštěvníků

Investice v Donovalech nebudou na první pohled viditelné, měly by ale přispět k vyššímu komfortu návštěvníků

„V nadcházející zimní sezoně se naši návštěvníci mohou těšit na nové après-ski bary, které budou poskytovat vysoký standard služeb a budou k dispozici i při tak oblíbeném večerním lyžování,“ avizuje Marcel Adamčík. Návštěvníci se podle něj mohou těšit i na množství výhodných cenových novinek pro děti, juniory i dospělé.

Foto: archiv PARK SNOW Donovaly, Snowparadise Veľká Rača,
Tatry mountain resorts, Thinkstockphotos.com

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.

Číst více