Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Na plavbu kolem Antarktidy se ročně vypraví zhruba 50 Čechů, na jižní pól deset, na severní pól 20, do Grónska pak zamíří 250 lidí, vyplývá z odhadu cestovní kanceláře SEN. Poptávka po tomto typu zájezdů se dlouhodobě nemění. Důvodem je i velká finanční náročnost.
„Každý rok vypravujeme jeden zájezd na Antarktidu, účastní se ho kolem deseti klientů. Ačkoliv celosvětový zájem roste, v Česku je pořád stejný. Na severní pól vypravujeme zájezdy jednou za dva roky, naposledy tam odjelo devět klientů,“ uvedl Pavel Fellner z cestovní kanceláře SEN.
Větší zájem o výlet do Grónska je podle něj mezi lidmi, kteří tráví dovolenou na Islandu. Na Island s CK SEN vyjede ročně několik stovek lidí z Česka, několik desítek z nich to zkombinuje s výletem do Grónska.
Podle Martiny Roubíčkové z CK Livingstone se vzhledem ke specifičnosti a finanční náročnosti zájezdu poptávka po tomto typu zájezdů pohybuje v jednotkách klientů.
Na Antarktidu míří podle Fellnera party kamarádů či manželé, kteří milují přírodu. Na severní pól dobrodruzi a velmi často také individuální klienti, samotáři. „Je to celkem drsné, loď – jako jediná sem pluje ruská speciálně upravená loď s množství vodky na palubě – nenabízí žádný velký komfort,“ dodal Fellner.
Cestovní kancelář Adventura vypraví do Grónska za rok zhruba 30 klientů. „Věková skladba odpovídá obecnému průměru na poznávacích a turistických zájezdech, tedy 55+,“ řekl ředitel CK Petr Novotný.
Podle cestovní agentury Invia je zájem o dovolené v Grónsku či na Antarktidě u cestovatelů spíše ojedinělý. Ceny dovolené v těchto zemích se pak vzhledem k náročnosti zajištění servisu pohybují v desítkách tisíc v případech Grónska a až ve stovkách tisíc v případě Antarktidy.
„Často se pak jedná o poznávací zájezdy či plavby, kde turisté navštíví řadu míst, jsou ubytováni na lodích a zkouší různé netradiční aktivity,“ uvedl marketingový ředitel cestovní agentury Invia Michal Tůma. V případě severního pólu ceny zájezdů ledoborcem začínají na 600 tisíci korunách.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.