Luxus na zámku i na chalupě

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Cestování za poznáváním památek a kulturního dědictví je jedním z nejčastějších motivů, proč se lidé vydávají poznávat nové kraje. Mnoho z nich pak nepopiratelně slyší na památky spojené se značkou UNESCO. Těží z toho Vysočina?

Pro kraj je segment náročné či bonitní klientely v mnoha ohledech zajímavým a Vysočina mu rozhodně má co nabídnout. Není však pro ni primární cílovou skupinou. „A ani nemáme ambice se o to pokusit. Myšleno z celokrajského hlediska,“ uvedl ředitel Vysočina Tourism Tomáš Čihák. To je dáno především skutečností, že většina nabídky turistického ruchu a infrastruktury míří na tradičnější typy turistů, kteří na značku UNESCO i mnohé jiné prostě slyší. Právě na ně tak logicky míří značná část marketingových aktivit Vysočina Tourism.

To své si najde

Přesto kraj na náročnější klientelu nezapomíná. A dle Tomáše Čiháka ve většině aktivit zaměřených na takto specifický segment klientů využívá marketingové nástroje agentury CzechTourism – především press tripy a fam tripy, které prakticky vždy spolufinancuje. „Jedná se většinou o aktivity, které nejsou určeny primárně pro Vysočinu, ale jsou průřezové. Pokud mám zmínit trhy, na které jsme spolu s agenturou CzechTourism cílili, pak se jednalo například o USA, Kanadu, Austrálii, Japonsko, Jižní Koreu, Latinskou Ameriku či třeba Rusko. Přiznám však, že v kontextu všech marketingových aktivit realizovaných Vysočina Tourism je jejich podíl spíše menší než v případě ‚klasické‘ cílové skupiny,“ doplnil Tomáš Čihák.

Na území Vysočiny lze přitom jednoznačně nalézt zajímavosti a zařízení, které náročnější klientela ocení. „Za všechny si dovolím uvést třeba Chateau Herálec, Resort Svatá Kateřina či Zámek Valeč. Nabízejí luxusní a speciální pobyty pro bonitní klientelu a kladou důraz na individuální přístup k zákazníkům,“ vyjmenoval několik subjektů ředitel Vysočina Tourism.

Jak zaujmout

Právě zmíněný Chateau Herálec funguje již od svého otevření v roce 2011 jako 5hvězdičkový hotel. „Proto jsme od začátku oslovovali náročnější klientelu. Nemám přitom pocit, že by se nároky naší cílové skupiny hostů nějak zásadně měnily anebo stupňovaly. Podstatné i v tomto segmentu je, že hodnota za peníze, které host vynakládá, musí odpovídat. Proto nemůžete nikdy polevit v kvalitě poskytovaných služeb,“ vysvětlila Alexandra Kasperová, ředitelka Chateau Herálec.

Jedním z důvodů je přitom skutečnost, že v tomto vysoce konkurenčním prostředí je v segmentu s vysokou přidanou hodnotou složité vyniknout. „My proto věříme v autenticitu služby, která je poskytovaná ze srdce a milými lidmi. Když máte navíc krásný produkt, kterým zámek určitě je, a neustále přemýšlíte, čím byste udělali hostům radost, děláte to dobře,“ popsala hlavní ideu Chateau Herálec jeho ředitelka. „A když máte navíc schopnost hosty potěšit i zajímavými akcemi typu Víkend s vraždou anebo adventními víkendy, případně jim nabídnete úplně obyčejné zážitky, jako opékání domácích špekáčků nad ohněm na zámeckém nádvoří anebo hrabání listí v anglickém parku, vyniknete spolehlivě,“ prozradila tajné zbraně hotelu Alexandra Kasperová.

Situace v turistických oblastech

V návaznosti na celokrajský kontext pak není překvapením, že na náročnější či bonitní klientelu svými projekty primárně necílí ani jednotlivé turistické oblasti. „Náš rozpočet je tak nízký, že musíme pracovat v jiném režimu, než by si tak malebná destinace zasloužila,“ přiznala kupříkladu ředitelka Destinační společnosti Koruna Vysočiny Oľga Königová. Proč tomu tak je? „V naší turistické oblasti nemáme 5hvězdičkové hotely, které jsou touto klientelou obvykle vyhledávány. Pro turistickou oblast Koruny Vysočiny je typické spíše ubytování formou soukromých rodinných penzionů a chalup. Bonitní klientela si v naší oblasti spíše pořídí vlastní chalupu a jezdí sem za tichem a klidem,“ nastínila dále ředitelka DMO. Typický turista této turistické oblasti dle ní nepatří mezi bonitní skupinu obyvatelstva, přesto si ale umí dopřát a zaplatit něco navíc za zážitek a kvalitu. „Vnímáme-li náročného klienta jako člověka toužícího po klidné a tiché dovolené, naše turistická oblast je pro něj ideálním regionem. Dle mého názoru jsme v tomto ohledu doposud plně nevyužili obrovského potenciálu, který má CHKO Žďárské vrchy,“ uvedla ředitelka Oľga Königová.

„A kraj, respektive konkrétní subjekty mohou nabídnout kromě pobytu i související nabídku, jako například kulturní památky – v tomto smyslu máme díky koncentraci tří měst s památkami UNESCO jistou konkurenční výhodu,“ doplnil na závěr Tomáš Čihák.

Krásy turistické oblasti Koruna Vysočiny touží poznávat především tuzemští turisté. „Na základě dotazníkového šetření mezi ubytovateli turistické oblasti vyplývá, že se turisté u nás zdrží 2–3 dny a že většina naší klientely pochází z Prahy, Moravskoslezského kraje a jižní Moravy,“ odhalila Oľga Königová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více