Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Díky filmu La La Land, který se odehrává v Los Angeles, se podle průzkumu mezi průvodci, majiteli restaurací a návštěvníky významně zvýší příjmy města z turistiky. A to až o zhruba 20,6 miliardy dolarů (asi 518,5 miliardy korun), napsal francouzský deník Le Figaro.
Hollywoodská hudební komedie režiséra Damiena Chazellea vstoupila do amerických kin v prosinci 2016 a diváky okouzlila. Podle průzkumu turistické centrály Los Angeles Tourism & Convention Board má 86 procent ze 400 oslovených dospělých návštěvníků filmu větší chuť se do Los Angeles podívat.
„Lidé jsou zvědaví. Často se ptají: Kde natáčeli tohle a kde točili tamto?“ uvedl Danny Roman, který pořádá výlety na kole po Hollywoodu. K trase připojil dokonce zastávku v Griffith Parku, v němž spolu hlavní protagonisté začínají tančit. V horní části parku se nachází astronomická observatoř, kde ve své choreografii pokračují. Griffithova observatoř je mytickým místem hollywoodského filmu, natáčela se tu i scéna z filmu Rebel bez příčiny s Jamesem Deanem a Natalií Woodovou.
Kalifornské město je jednou velkou filmovou scénou. Věže Watts Towers, lanovka Angels Flight nebo čínská čtvrť se již ocitly v mnoha známých filmech jako je například snímek Čínská čtvrť Romana Polanského s Jackem Nicholsonem z roku 1974.
Podobně se o 20 procent zvýšil i příliv návštěvníků do Austrálie při příležitosti třicetiletého výročí filmu Krokodýl Dundee v roce 2016. V Las Vegas návštěvníci zase pravidelně vyzvídají, kde se natáčel film Pařba ve Vegas z roku 2009.
„Filmy mají vliv na atraktivitu destinace,“ shrnují Simon Hudson a J.R. Brent, profesoři z univerzity v Calgary, v odborném článku uveřejněném v časopise Journal of Travel Research roku 2006.
Foto: Shutterstock.com

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.