Křišťálové sklenice či komiks o umění v metru. Praha má nové suvenýry

Foto: Prague City Tourism Novým suvenýrem je i sada křišťálových sklenic od Ronyho Plesla Foto: Prague City Tourism

Prague City Tourism tento týden představila zcela nové portfolio suvenýrů, které prezentují Prahu jako kultivované a udržitelné město. Pro spolupráci společnost využila známé pražské tvůrce. Jednotliví autoři vyvinuli produkty přímo pro Prague City Tourism a v mnoha případech se jedná o limitované edice. Hlavní město společně s organizací tímto krokem pokračuje v naplňování nové strategie, jejímž hlavním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Suvenýry je možné zakoupit na e-shopu či na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje.

Upomínkové předměty představují nenápadný, ovšem z hlediska celkové prezentace města Prahy nezanedbatelný element. V rámci nové strategie chce město společně s  Prague City Tourism i skrze ně představit nejen zahraničním turistům tradiční český um a cit pro krásu. „Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

V nové kolekci suvenýrů se tak poprvé představí limitovaná edice křišťálových sklenic od designéra Ronyho Plesla se zlacenými symboly pražských věží. Pro děti jsou připravené komiksové příběhy o umění v metru od nositele ocenění Magnesia Litera Ondřeje Horáka a ilustrátora Davida Kaliky a nebo kreslený průvodce po pražské památkové rezervaci od oceňované ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové. Dále je mezi novými suvenýry také speciální edice šperků z růžového skla s pískovanými třešňovými květy z dílny Ko-ra-le, která vznikla jako pocta rozkvetlým petřínským sadům.

V nabídce nechybí ani základní řada upomínkových předmětů – pohlednice, magnetky, diáře či tužky z dílen ilustrátorů Linh, Smota či Gabriely ze studia Drawetc, z dílny Bohemia Paper nebo z portfolia studia Pragtique.

Organizace se při výběru zaměřila také na udržitelnost, což je jedním z hlavních cílů nové strategie cestovního ruchu v metropoli.  „Za každým suvenýrem vidíme konkrétního pražského tvůrce. Kulturní udržitelnost pro nás znamená ekonomicky a marketingově podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu výběrem toho nejlepšího, co nabízí. Vždyť i to je historická role veřejných institucí,“ uzavírá členka představenstva Jana Adamcová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více