Křišťálové sklenice či komiks o umění v metru. Praha má nové suvenýry

Foto: Prague City Tourism Novým suvenýrem je i sada křišťálových sklenic od Ronyho Plesla Foto: Prague City Tourism

Prague City Tourism tento týden představila zcela nové portfolio suvenýrů, které prezentují Prahu jako kultivované a udržitelné město. Pro spolupráci společnost využila známé pražské tvůrce. Jednotliví autoři vyvinuli produkty přímo pro Prague City Tourism a v mnoha případech se jedná o limitované edice. Hlavní město společně s organizací tímto krokem pokračuje v naplňování nové strategie, jejímž hlavním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Suvenýry je možné zakoupit na e-shopu či na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje.

Upomínkové předměty představují nenápadný, ovšem z hlediska celkové prezentace města Prahy nezanedbatelný element. V rámci nové strategie chce město společně s  Prague City Tourism i skrze ně představit nejen zahraničním turistům tradiční český um a cit pro krásu. „Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

V nové kolekci suvenýrů se tak poprvé představí limitovaná edice křišťálových sklenic od designéra Ronyho Plesla se zlacenými symboly pražských věží. Pro děti jsou připravené komiksové příběhy o umění v metru od nositele ocenění Magnesia Litera Ondřeje Horáka a ilustrátora Davida Kaliky a nebo kreslený průvodce po pražské památkové rezervaci od oceňované ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové. Dále je mezi novými suvenýry také speciální edice šperků z růžového skla s pískovanými třešňovými květy z dílny Ko-ra-le, která vznikla jako pocta rozkvetlým petřínským sadům.

V nabídce nechybí ani základní řada upomínkových předmětů – pohlednice, magnetky, diáře či tužky z dílen ilustrátorů Linh, Smota či Gabriely ze studia Drawetc, z dílny Bohemia Paper nebo z portfolia studia Pragtique.

Organizace se při výběru zaměřila také na udržitelnost, což je jedním z hlavních cílů nové strategie cestovního ruchu v metropoli.  „Za každým suvenýrem vidíme konkrétního pražského tvůrce. Kulturní udržitelnost pro nás znamená ekonomicky a marketingově podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu výběrem toho nejlepšího, co nabízí. Vždyť i to je historická role veřejných institucí,“ uzavírá členka představenstva Jana Adamcová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Moravskoslezské Convention Bureau

Pro svou další událost si vyberte Ostravu a Moravskoslezský kraj

Nezaměnitelná atmosféra průmyslových lokalit, kvalitní služby a dostatečná kapacita činí z Ostravy a Moravskoslezského kraje ideální místo pro pořádání kongresů, konferencí i menších firemních a společenských akcí všeho druhu. Stačí si jen vybrat.

Číst více
Foto: Hradec Králové Region Convention Bureau

Královéhradecký kraj? Firemní akce od A do Z

Na pořádání konferencí, seminářů, workshopů, eventů či teambuildingů jsme tu my. A s námi v tom jede více než 50 partnerů z celého kraje! Společně vám vaši velkou i malou firemní akci připravíme na míru, a to včetně pestré nabídky doprovodných...

Číst více
Foto: Martin Peterka

Východní Morava – inspirující místo pro výjimečná setkání

Autentický region Východní Morava by se vám měl dostat do hledáčku míst, pokud hledáte opravdový zážitek pro své pracovní partnery. Jeho jedinečnost a pestrost pramení ze spojení oblastí – Kroměřížska, Slovácka, Valašska, Zlínska a Luhačovicka.

Číst více