Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Zatímco v některých dalších zemích kolem Středozemního moře už cestovní ruch pomalu ožívá a letní sezona začíná nabývat zřetelnějších kontur, ve Španělsku je situace složitější. V době uzávěrky tohoto vydání tamní parlament rozhodoval o prodloužení nouzového stavu. Kdy se čeští turisté vrátí do španělských letovisek, tak není zatím jasné.
Loni Španělsko podle údajů Španělské centrály pro cestovní ruch navštívilo víc než 457 000 českých turistů, o 16 procent více než v roce 2018. A pro letošek byl předpokládán další růst – počet příletů z Česka se měl zvýšit o 3,5 procenta. Koronakrize však tyto předpoklady zbořila. V době uzávěrky tohoto vydání se cestovní ruch v zemi řídil podmínkami, které stanoví a reguluje španělská vláda v rámci nouzového stavu. Většina hotelů a restaurací byla zavřených, nicméně na konci dubna španělská vláda schválila Plán pro přechod do normálního fungování státu, který zahrnuje postupné a asymetrické obnovování a otvírání turistických zařízení ve 4 fázích, počínaje 4. květnem.
Z výše uvedeného nicméně vyplývá, že na otázku, kdy se budou moci do Španělska vrátit zahraniční turisté, nelze v současnosti jednoznačně odpovědět. Vláda rovněž ve spolupráci s vládami autonomních oblastí připravuje Plán na obnovu cestovního ruchu, který zahrnuje 4 body: hygienické požadavky – ekonomické na podporu cestovního ruchu – propagace dané destinace – zaměstnanost. Ani tento plán však nestanovuje žádné konkrétní datum pro otevření vnějších hranic.
Vláda předpokládá, že z důvodu blízkosti a přepravy se jako první obnoví domácí turismus. Samozřejmě za předpokladu, že to situace v oblasti epidemie umožní. Není mimochodem bez zajímavosti, že španělské úřady nebudou domácí turismus podporovat formou voucherů jako v některých dalších zemích. „Na prvním místě bude zajištění bezpečnosti turistů domácích i zahraničních, aby Španělsko získala důvěru u návštěvníků, ale také pracovníků v cestovním ruchu. Z toho důvodu příslušné ministerstvo, kam spadá cestovní ruch, koordinuje vypracování jednotných hygienických pravidel, která budou platit na celém území Španělska,“ vysvětluje Teresa Ortiz, ředitelka Španělské kanceláře pro cestovní ruch pro střední Evropu se sídlem ve Vídni. V této oblasti podle ní chce Španělsko postupovat v souladu s ostatními zeměmi, aby vznikl jednotný postup platný i v dalších zemích.
Co se týká návratu zahraničních turistů, nápovědou může být fakt, že letecké společnosti Iberia a Vueling získaly od různých finančních ústavů na začátku května syndikované půjčky ve výši 750 milionů, resp. 260 milionů eur se zárukou od Španělského úvěrového institutu. Jsou součástí programu, kterým stát podpořil a podpoří španělské firmy. Z toho vyplývá, že se Španělsko bude snažit letecký provoz zprovoznit co nejdříve, i když podle slov premiéra z konce dubna by k tomu mělo dojít až v polovině října. To je však informace, která se může kdykoliv změnit. A hlavně, jak dodává Teresa Ortiz, Španělsko bude v souladu s naznačeným plánem otvírat různé destinace podle situace, tzv. asymetricky. S detaily týkajícími se otevírání jednotlivých španělských turistických destinací vás budeme aktuálně informovat na portálu iCOT.cz.
Text: -red-
Všechny španělské autonomní oblasti a regiony začaly touto fází, kromě baleárského ostrova Formentera a Kanárských ostrovů La Graciosa, El Hierro a La Gomera, které začínají rovnou fází č. 1. Byly otevřeny provozovny, vyjma obchodních domů, které budou zákazníky obsluhovat na základě předchozí domluvy a individuálně. Například: restaurace s donáškou jídla na adresu.
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.