×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Karlovarský kraj přispěje turistům za pobyt až 300 korun za noc

Karlovarský kraj nově přispěje turistům, kteří se v kraji ubytují v různých ubytovacích zařízeních v kraji. Cílem je podpořit cestovní ruch v podzimních a zimních měsících. Každý ubytovaný tak může získat zpět za pobyt až 300 korun za noc. Kraj si na podporu ubytování vyčlenil tři miliony korun.

Karlovarský kraj nově přispěje turistům, kteří se v kraji ubytují v různých ubytovacích zařízeních v kraji

„Jsou to finanční dary pro návštěvníky Karlovarského kraje, kteří se tu ubytují minimálně od tří a maximálně do šesti nocí. Poskytneme jim za jednu noc 50 procent z nákladů za ubytování, maximálně ale 300 korun na jednu osobu za noc,“ uvedl hejtman Petr Kubis.

Žádat o příspěvek za ubytování může jedna osoba a k ní další čtyři lidi, a to pouze jednou měsíčně. Osoba musí být z Evropské unie. Návštěvník si podle hejtmana po svém pobytu stáhne na webových stránkách kraje darovací smlouvu, tu podepíše a pošle ji zpět společně s potvrzením o ubytování. Následně na svůj účet obdrží částku, která odpovídá počtu nocí, které v kraji strávil. Návštěvníci si mohou vybrat pobyt v některých z 523 ubytovacích zařízeních. Kraj chce tento projekt spustit od 1. října zatím do konce roku. „Uvidíme, jak se tento systém osvědčí a nebude problém v něm pokračovat,“ dodal Kubis.

Na podporu lázeňství a cestovního ruchu ochromeného pandemií koronaviru přispěly i Karlovy Vary. Celkem 50 milionů korun město vyčlenilo na slevové vouchery pro turisty, propagaci i na podporu kulturních aktivit. Na vouchery na ubytování město dalo deset milionů korun s tím, že od podzimu budou slevové vouchery poskytovat přímo hotely bez účastí města.

Turistický ruch ve svém regionu podporují i další kraje. Například Jihočeský kraj spustil před létem systém slev, v němž přispívá rodinám na ubytování při dovolené v kraji a dává slevy do zoo nebo muzeí.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více