Praha chce kampaní oslovit vyznavače kultury a ctitele památekFoto: Shutterstock.com
Reklamy v městské kampani lákající zahraniční turisty do Prahy se za první měsíc fungování zobrazily 223 milionům uživatelů v 11 zemích Evropy. Nejvíce město prostřednictvím Prague City Tourism (PCT) inzeruje v Německu. ČTK to řekla mluvčí PCT Klára Malá. Kampaň začala zhruba v polovině října a jejím cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Náklady jsou 40 milionů korun. Turistický ruch patří mezi pandemií covidu-19 nejpostiženější odvětví.
„Celkem se na web Stayinprague.eu dostalo 1,9 milionu z nich (uživatelů) a do rezervačního systému Booking.com 75 000 unikátních uživatelů,“ uvedla Malá.
Nejvíce PCT inzeruje v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Nizozemí a v Belgii. Celková cena za proklik je nyní 5,04 Kč a za zhlédnutí videa na serveru Youtube.com je 0,3 Kč. „Do dnešního dne jsme utratili 9,6 milionů korun. Díky tomu, že si kampaň děláme sami, tak jsou ceny takto nízké, což by v jiných formách zakázky nebylo,“ řekla Malá.
Nejčastějšími návštěvníky kampaně jsou lidé ve věku nad 55 let, kteří mají zájem o cestu do Prahy. Tato skupina tvoří jednu třetinu návštěv, přesně 529 045.
Kampaň má Praze pomoci přilákat kvalitní návštěvníky a vymanit se ze škatulky laciné destinace, kterou podle některých odborníků během posledních dvou let znovu získala – ceny ubytování v metropoli totiž během posledních dvou let klesly víc než v řadě jiných evropských měst. „Roky jsme pracovali na tom, aby Praha přišla o image levného města, kam se jezdí za pivem. Teď jsme se ale zase vrátili, musíme to změnit,“ uvedl například nedávno pro CNN Prima News prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Na problém jsme poukázali také v našem aktuálním podcastu s prezidentem Asociace hotelů a restaurací ČR Václavem Stárkem. A Praha si je zjevně těchto skutečností vědoma. Zástupci města a PCT již před spuštěním kampaně uvedli, že ji zaměří na turisty vyhledávající kulturu a památky a záměrně se vyhýbá nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. „Kampaň tedy cílí na správné věkové kategorie a hodnotíme ji úspěšně,“ dodala Klára Malá.
V kampani město využívá série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen je do ní nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vznikly nové publikace a mění se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.
Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos i loni podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.