×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Josef Říkovský (Prague City Tourism): Agendu kvality služeb bereme velmi vážně

Proč Prague City Tourism zřídil novou agendu kvality služeb? A jaké budou kroky jejího nového ředitele? O tom jsme si povídali s ředitelem sekce Kvality služeb Josefem Říkovským, který působí v organizaci od začátku září. Jak sám říká, tak na začátku i na konci každého business plánu firmy je zákazník.

Josef Říkovský

Foto: archiv PCT

Z jakého důvodu vznikla nová agenda kvality služeb v Prague City Tourism?

Je to další z kroků, které směřují ke kultivaci cestovního ruchu a vycházejí z Koncepce příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy. Kultivovaný návštěvník je náročný a očekává prémiové produkty a služby a nadstandardní vizuální prezentaci. Podmínkou toho je zajistit odpovídající kvalitu služeb, proto tuto agendu bereme velmi vážně. Sekce kvality služeb je odpovědná za implementaci připravené strategie a v rámci ní máme nachystaných 58 projektů, které mají společný cíl, a sice aby se Pražané a turisté v metropoli cítili dobře.

Proč je agenda kvality služeb pro firmy a organizace tak důležitá?

Ve většině společností je kvalita služeb nebo customer care obvykle mezi odděleními „popelkou“. Je však nutné říct, že na začátku i na konci business plánu každé firmy je vždy zákazník, pro kterého se produkt tvoří. Proto by na něj měl být brán ten největší ohled. V našem případě je klientem obyvatel Prahy a taky návštěvník hlavního města. Kvalita služeb by tak měla vybalancovat jejich zájmy.

Jaký je stávající stav v Praze?

V současné chvíli máme prémiové produkty a služby. Mám tím na mysli zejména památky, architekturu nebo třeba průvodce, kteří jsou skvělí ve svém oboru a pravidelně se vzdělávají. To všechno má nyní podobu drahokamu, který bychom chtěli vybrousit do tvaru a lesku briliantu.

Jaké budou vaše první kroky? Co všechno budete mít na starosti?

Agenda zahrnuje kromě péče o klienta dohled nad strategií a inovacemi. Klíčovým úkolem bude implementace Koncepce, kterou schválilo Zastupitelstvo hl. m. Prahy. K té se váže zmíněných 58 projektů, které budu supervizovat. Jedním z prvních kroků je definovat standardy pro zaměstnance a kontraktory, tak aby poskytovali služby, které očekávají i ti nejnáročnější klienti. To vše jde ruku v ruce s repositioningem značky a posouváním se k autenticitě a kultivovanosti.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více