Josef Říkovský (Prague City Tourism): Agendu kvality služeb bereme velmi vážně

Proč Prague City Tourism zřídil novou agendu kvality služeb? A jaké budou kroky jejího nového ředitele? O tom jsme si povídali s ředitelem sekce Kvality služeb Josefem Říkovským, který působí v organizaci od začátku září. Jak sám říká, tak na začátku i na konci každého business plánu firmy je zákazník.

Josef Říkovský

Foto: archiv PCT

Z jakého důvodu vznikla nová agenda kvality služeb v Prague City Tourism?

Je to další z kroků, které směřují ke kultivaci cestovního ruchu a vycházejí z Koncepce příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy. Kultivovaný návštěvník je náročný a očekává prémiové produkty a služby a nadstandardní vizuální prezentaci. Podmínkou toho je zajistit odpovídající kvalitu služeb, proto tuto agendu bereme velmi vážně. Sekce kvality služeb je odpovědná za implementaci připravené strategie a v rámci ní máme nachystaných 58 projektů, které mají společný cíl, a sice aby se Pražané a turisté v metropoli cítili dobře.

Proč je agenda kvality služeb pro firmy a organizace tak důležitá?

Ve většině společností je kvalita služeb nebo customer care obvykle mezi odděleními „popelkou“. Je však nutné říct, že na začátku i na konci business plánu každé firmy je vždy zákazník, pro kterého se produkt tvoří. Proto by na něj měl být brán ten největší ohled. V našem případě je klientem obyvatel Prahy a taky návštěvník hlavního města. Kvalita služeb by tak měla vybalancovat jejich zájmy.

Jaký je stávající stav v Praze?

V současné chvíli máme prémiové produkty a služby. Mám tím na mysli zejména památky, architekturu nebo třeba průvodce, kteří jsou skvělí ve svém oboru a pravidelně se vzdělávají. To všechno má nyní podobu drahokamu, který bychom chtěli vybrousit do tvaru a lesku briliantu.

Jaké budou vaše první kroky? Co všechno budete mít na starosti?

Agenda zahrnuje kromě péče o klienta dohled nad strategií a inovacemi. Klíčovým úkolem bude implementace Koncepce, kterou schválilo Zastupitelstvo hl. m. Prahy. K té se váže zmíněných 58 projektů, které budu supervizovat. Jedním z prvních kroků je definovat standardy pro zaměstnance a kontraktory, tak aby poskytovali služby, které očekávají i ti nejnáročnější klienti. To vše jde ruku v ruce s repositioningem značky a posouváním se k autenticitě a kultivovanosti.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Kvíz: Poznejte Česko – 5 tipů, které vám zpříjemní dovolenou

Jak dobře znáte Čechy a Moravu? Vyzkoušejte si náš kvíz! Nebojte se, není to nic těžkého. Správnou odpověď najdete vždy v nápovědě (článku) u každé otázky a po zodpovězení všech otázek v kvízu si můžete v klidu projít všechny odpovědi. Přejeme...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysoká návštěvnost hradů i zoo v Olomouckém kraji

Správci památek v Olomouckém kraji si zatím pochvalují prázdninovou návštěvnost, kterou pomáhá zvyšovat příznivé počasí i vyšší počet lidí trávicích letní dovolenou v ČR. Spokojeno je s počtem návštěvníků také vedení zoologické zahrady na Svatém Kopečku, která je nejnavštěvovanějším...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nárůst poptávky u rezervačních portálů

Rezervační portály u domácích pobytů v současné době zaznamenávají až extrémní nárůst poptávky. Například Slevomat o uplynulém víkendu evidoval oproti předchozím letům trojnásobný zájem o ubytování, portál Hotel.cz pak v posledním červencovém týdnu zaznamenal nejvyšší návštěvnost a počet telefonických rezervací za...

Číst více