Určitě se shodneme na tom, že každé ubytovací zařízení nabízí možnost přenocovat. Kdyby si hosté vybírali jen podle toho, jakou máte postel, všechno by bylo jinak. Vaši klienti ale jezdí za zážitky. Dovolená pro ně znamená užít si do sytosti volný čas a vyplnit ho něčím krásným. Chtějí se u vás cítit jako doma. Samotnému pobytu však předchází proces rezervace. A i ten by měl být zážitkový. Jednoduchý, rychlý a dostatečně intuitivní.
1. Tlačítko Rezervuj
Udělat si rezervaci on-line přes webovou stránku je dnes základ. Na mobilním zařízení o to více. Poslední statistiky firmy Profitroom ukazují, že 60 procent návštěvníků webu používá pro vyhledávání mobilní zařízení. Rezervace (skutečné konverze) se zatím více realizují přes zařízení stolní.
2. Tlačítko Volat
Klient má v ruce mobilní zařízení, navštívil vaši stránku a chce vám zavolat. Tlačítko Volat by mělo být vidět na domovské stránce i na každé podstránce. Buď nahoře vpravo, nebo dole tak, aby když klient sjede na spodní část stránky, zůstávalo tlačítko stále k dispozici (viz obr. 1).
3. Live Chat nebo chytrý chatbot
Usnadněte přístup k informacím všem návštěvníkům svého webu nebo klientům, kteří už rezervaci mají hotovou. Někdo tráví čas na webu a čte, jiný zvedne telefon a volá, další pošle e-mail a rád si na odpověď počká. A někdo chce odpověď rychle, ale volat se mu nechce. Na to je nejlepší chat, případně chatující robot (chatbot), který rozpozná, na co se ptáte a dokáže z připravených odpovědí odeslat na váš dotaz tu správnou.
4. Fotografie a videa na vlastní podstránce
Ano, fotografie nás provázejí celou webovou stránkou a čím větší a inspirativnější, tím lépe pro podporu rozhodování klienta. I přesto se vyplatí vytvořit speciální podstránku, kde budou vaše fotografie a videa k dispozici na jednom místě. Každá fotografie bude mít svůj popis. Doporučujeme vytvořit i jednotlivá alba fotografií podle různých témat (pokoje, konference, svatby, okolí atd.) (viz obr. 2).
5. Google widget „Kudy k nám“
Máte na webových stránkách mapu umístění hotelu jako obrázek nebo má uživatel možnost naplánovat si cestu přes navigaci? Velké množství hotelových stránek má po změně ze strany Google Map k dispozici pouze mapu ve formě obrázku. Aktivujte si Google Maps API a dejte klientovi možnost prokliknout se z mapy přímo do navigace. Takový detail ocení každý klient.
6. Vybavení a piktogramy na hlavní stránce
Zobrazte na svých stránkách kompletní přehled vybavení v celém zařízení. Ta nejdůležitější můžete pomocí piktogramů umístit na hlavní stránku. Nespoléhejte se jen na ni. Popřemýšlejte o vytvoření podstránky s detaily. Ukažte klientovi kompletní vybavení a veškeré možnosti vyžití u vás. Získá unikátní přehled a ujistí se, že rezervace ve vašem zařízení je to správné rozhodnutí (viz obr. 3).
7. Výhodné nabídky a pobytové balíčky
Kdo tvrdí, že nemá rád slevy, neříká pravdu. Všichni chceme za své peníze to nejlepší. Vytvořte výhodné nabídky či zajímavé pobytové balíčky a motivujte k rezervaci napřímo. Umístění takové nabídky zvýrazněte nebo dejte jako vyskakovací okno. Balíčky tvořte unikátní – takové, které si klient nemůže koupit nikde jinde. Tím maximálně podpoříte politiku přímých rezervací (viz obr. 4).
8. Kam vyrazit na výlet
Kdo jsou vaši zákazníci a proč jedou zrovna k vám? Inspirace ve formě aktuálních novinek akcí v okolí, případně tipů, kam vyrazit na výlet, pomůže nejen Googlu při určování pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání, ale především klientovi. Tipy kde a jak trávit volný čas ocení každý. Můžete je také tematicky rozdělit (viz obr. 5).
9. Důvod rezervovat napřímo
Dejte klientovi pocit jedinečnosti. Při přímé rezervaci má možnost získat něco, co jinak nezíská. A to už je dostatečná motivace pro to, rezervovat pobyt přímo u poskytovatele, nikoliv zprostředkovatele.
10. Spokojenost klienta a recenze
Ukažte všem, v čem jste dobří! Zobrazte buď jednotlivé texty vlastních recenzí, nebo shrnutí recenzí. Tento widget můžete získat např. od firmy TrustYou.cz (viz obr. 6).
Co potřebuje vaše webová stránka „za oponou“ ?
Webová stránka není jen o tom, co vidí klient. Webová stránka potřebuje ještě další zajímavá „udělátka“, aby byla i pro vás marketingově využitelná. Nezapomeňte instalovat do své webové stránky Google Analytics a Facebook Pixel. A ani nyní byste neměli opomenout SEO. Prověřte, jak máte nastaveny URL adresy, popisky stránek, meta popisek, alt popisky obrázků. Udělejte si jednou za čas analýzu klíčových slov spolu a optimalizujte si své SEO podle výsledků, které získáte.
Moderní webdesign se opírá o zásadu, že méně znamená více. Hodně textů dělá z vašich stránek encyklopedii. Zkuste vypustit to, co vypustit jde. Použijte geometrické tvary, piktogramy, nebojte se na první pohled prázdnějších míst. Důležité informace soustřeďte na podstránky. Stále platí staré dobré „80 % marketing, 20 % produkt“. A v našem oboru především. Prodáváte emoci. Úsměv, příjemná atmosféra, odpočinek, kvalitní spánek a výborná snídaně, to vše znamená cítit se jako doma. A to je ta nejdůležitější emoce pro každého vašeho hosta. Kdo objevil a rozumí, jak klientovi tuto emoci dopřát, má vyhráno.