×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

I letos můžete do lázní výhodněji díky voucherům

Foto: Petr Manuel Ulrych S podrobnostmi o lázeňských voucherech novináře seznámili (zleva) Martin Plachý, Jan Herget a Jan Kuchař Foto: Petr Manuel Ulrych

Podobně jako v posledních dvou letech můžete i letos vyrazit za výhodnějších podmínek do tuzemských lázní. Od začátku roku jsou totiž na portálu Kudy z nudy ke stažení vouchery v nominální hodnotě 2 000 korun, které vám zlevní lázeňské pobyty v letošním prvním čtvrtletí. V lázních tak můžete strávit třeba jarní prázdniny. Na rozdíl od loňska je systém voucherů financován výhradně z prostředků lázeňských subjektů, nikoli státu.

Máte-li zájem využít této nabídky, vaše pozornost by se měla zaměřit na na portálu Kudy z nudy. Na něm si můžete po vyplnění jednoduchého formuláře nechat vygenerovat slevový voucher v hodnotě 2 000 korun a ten následně uplatnit u některého ze šesti desítek lázeňských subjektů zapojených do programu. Jak včera na tiskové konferenci informoval ředitel agentury CzechTourism Jan Herget, zásadní rozdíl oproti předchozím ročníkům projektu spočívá v tom, že zatímco dříve si zájemce vygeneroval voucher a nevěděl, v kterých lázních jej nakonec bude moci uplatnit, letos jsou poukázky adresné. „Tentokrát již před vygenerováním voucherů víte, jaká kapacita v jednotlivých participujících lázních zbývá,“ vysvětlil Herget.

Další parametry projektu jsou stejné jako v minulosti – i letos je podmínkou pro uplatnění voucheru minimální délka pobytu šest nocí (přímo se nabízí využití voucherů během jarních prázdnin) a absolvování alespoň pěti lázeňských procedur. Voucher mohou využít osoby starší 18 let, které jsou občany Evropské unie či Evropského hospodářského prostoru.

Výše podpory je poloviční než v uplynulých dvou letech, což je dáno tím, že v letošním roce na systému neparticipuje stát. A soukromé lázeňské společnosti nemohou podle viceprezidenta Svazu léčebných lázní ČR Martina Plachého nabídnout vyšší příspěvek. Do letošního ročníku projektu jsou podle jeho slov zapojeny zhruba dvě třetiny tuzemských poskytovatelů lázeňské péče. „Ti v současné chvíli nabízejí kapacitu asi 30 tisíc pobytů na období leden až březen,“ uvedl Plachý a dodal, že v březnu bude fungování projektu vyhodnoceno a bude rozhodnuto o tom, zda bude pokračovat i v příštích měsících.

„Pokračování projektu lázeňských voucherů v této nové modifikované verzi má za cíl pomoci poskytovatelům lázeňské léčebně rehabilitační péče přilákat klienty do lázní, které se už třetím rokem potýkají s restrikcemi a dopady pandemie covid-19. Současně nabízí možnost novým či opakovaným klientům lázní vyzkoušet v této složité pandemické době uzdravující sílu českých léčebných lázní za výhodnějších podmínek, než je to normálně běžné.“

Martin Plachý, viceprezident Svazu léčebných lázní ČR

Na projektu lázeňských voucherů se podílí také Sdružení lázeňských míst. Jeho předseda (a starosta Františkových Lázních) Jan Kuchař k tomu včera na tiskové konferenci řekl: „Převažoval názor, že lázně jsou jen pro nemocné. Naším společným cílem je, aby lidé uchopili lázně jako prevenci svého zdraví, které nám může pomoci zvládnout i současnou dvouletou krizi, kterou Česká republika prochází jak v hospodářství, tak v lázeňském prostředí.“ Lázně jsou podle něj pro lidi prostředím uklidňujícím, uzdravujícím a dodávajícím energii pro další fungování v běžném životě.

Jak uvedl Jan Herget, přímá finanční podpora na cestování motivuje dle průzkumu CzechTourism 60 % Čechů, kteří nejsou rozhodnuti, zda na dovolenou vůbec vyrazí. Částka kolem 2 tisíc korun prý motivuje už téměř třetinu z nich. Současně v top aktivitách, které jsou pro Čechy na dovolené v tuzemsku lákavé, figurují lázně, wellness a relaxační pobyty hned na druhém místě. Na prvním je pobyt v přírodě, turistika a návštěva památek, která může být ideálním doplněním lázeňského pobytu. Voucher ve výši 2 tisíc korun na osobu může být současně velmi lákavým bonusem i pro ty, kteří se již rozhodli strávit dovolenou v lázních, protože jim například umožní prodloužit délku pobytu nebo utratit více peněz v destinaci.

Dosavadní fungování tohoto podpůrného projektu v letech 2020 a 2021 hodnotí zástupci participujících subjektů pozitivně. Jak uvedla agentura CzechTourism v tiskové zprávě, od července 2020 do konce loňského roku bylo na portálu Kudy z nudy staženo 364 tisíc státních lázeňských voucherů v hodnotě 4 000 korun a za osmnáct měsíců fungování programu COVID-Lázně bylo uplatněno a proplaceno 109 550 voucherů v celkové hodnotě 438 milionů korun. Velkou pomocí byly voucher zejména pro subjekty z Karlovarského kraje, které byly před příchodem pandemie z velké části závislé na zahraniční klientele.

Fakt, že jsou letos vouchery financovány výhradně soukromou sférou, neznamená, že by stát dal od projektu úplně ruce pryč. Jeho letošní role je marketingová. „Společně se spuštěním platformy ke stahování voucherů na našem portálu Kudyznudy.cz podpoříme projekt lázeňských voucherů také prostřednictvím sponzorských vzkazů vysílaných před druhou řadou úspěšného cestopisu České televize ΄S karavanem po Česku 2΄. Kromě toho plánujeme další marketingové aktivity na podporu lázní. V tuzemsku jde například o spolupráci na tvorbě televizního seriálu představujícího české lázně širokému domácímu publiku, v zahraniční je pak plánována řada B2B aktivit, ale i cílených kampaní a veletrhů. Mezi hlavní zdrojové trhy, na které bude agentura cílit, patří Německo, Polsko, Izrael, region Blízkého východu a samozřejmě dle situace Ruská federace a země SNS. Celková výše investic záleží na finálním rozpočtu, kterým bude agentura disponovat,“ uvedl Jan Herget, ředitel státní agentury CzechTourism.

Autor

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více