Hýbejte se s Teribearem a pomozte ohroženým dětem

Foto: Petr Manuel Ulrych Sedmý ročník charitativního happeningu slavnostně odstartoval 16. září 2021 Foto: Petr Manuel Ulrych

Úderem dnešní 10. hodiny byl na pražské Letné odstartován 7. ročník charitativního happeningu Nadace Terezy Maxové dětem. Akce nazvaná „Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem powered by ŠKODA AUTO“ je i letos virtuální, vše funguje přes mobilní aplikaci Strava. Nově se mohou zapojit i cyklisté. Na podporu opuštěných a znevýhodněných dětí nadace tímto projektem vybere 10 milionů korun.

Oblíbená akce proběhne letos již posedmé a zapojit se do ní může kdokoliv v České republice i v zahraničí – má totiž stejně jako v loňském  roce  virtuální  podobu. Zatímco dříve museli účastníci běhat či chodit po předem vyznačených trasách, tentokrát se mohou ve prospěch dětí hýbat kdekoli. Stačí  si zdarma stáhnout běžeckou aplikaci Strava a spárovat ji s „teribear leaderboardem“. Postup, jak na to, je krok po kroku uveden na www.teribear.cz.

I  v tomto  roce  bude  zachován  princip  podpory  ze  strany  veřejnosti  formou  registračního poplatku. Ten půjde, jako v uplynulých ročnících, formou veřejné sbírky na pomoc dětem a umožní získat více podpory pro aktivity nadace. Výše příspěvku veřejnosti se oproti předešlým rokům nemění, zůstává jednorázově 200 Kč.  Účastníci letošního virtuálního happeningu se můžou registrovat v kategoriích muž, žena a dítě do 15 let. Je možné zúčastnit se také pod hlavičkou týmu nebo rodiny. Okruhů pomoci je celkem 11, jedná se o 10 konkrétních oblastí, okruh pomoci je bez preferencí.

Foto: Petr Manuel Ulrych Běhat, chodit či jezdit na kole na podporu ohrožených dětí je možno kdekoli Foto: Petr Manuel Ulrych
Foto: Petr Manuel Ulrych Tereza Maxová s tradičním podporovatelem projektu Teribear, tenistou Radkem Štěpánkem Foto: Petr Manuel Ulrych

Cílem akce je jako vždy vlastním pohybem pomoci opuštěným a znevýhodněným dětem v rámci 10 oblastí, kde Nadace Terezy Maxové dětem působí. Novinkou letošního roku  je,  že  se  můžou  zapojit  kromě  běžců  či  chodců  také  cyklisté.  Vznikla také  nová  měřící jednotka – „TERIMETR“, což je 1 km chůze či běhu, případně 5 km na kole či elektrokole. Každý TERIMETR, který bude  během  happeningu  zdolán,  promění  partneři  nadace  v konkrétní  pomoc.  Co TERIMETR, to 20 Kč na dobrou věc.  Dopředu je známý výtěžek akce, který je 10 000 000 Kč, ale není známo, kdy se jej podaří dosáhnout. Akce zkrátka potrvá tak dlouho, dokud nebude suma nashromážděna.

„Letošní ročník má šťastné číslo sedm a já věřím, že díky nadšení a pomoci všech účastníků přinese štěstí těm, kterým na startu života chybělo. Kvůli nejisté situaci jsme se rozhodli, že se i v letošním roce spojíme virtuálně, zapojit se tak může každý v rámci celé České republiky, ale i za jejími hranicemi. Už v loňském roce jsme si vyzkoušeli, že to funguje a že dobrá vůle a touha pomáhat, nemá hranice, děkuji všem, kdo se zapojí a komu není lhostejný osud druhých,“ říká patronka nadace Tereza Maxová.

A proč o tomto jejím charitativním počinu informujeme na portálu, který je – jak už jeho název napovídá – celý o turismu? Předně ani nám není osud ohrožených a znevýhodněných dětí lhostejný. Navíc turismus i tento projekt mají stejnou podstatu – jsou založeny na pohybu. A třetím důvodem je skutečnost, že jedním z tradičních partnerů akce je i společnost Travelport, jedna z předních technologických firem v oblasti cestovního ruchu.

Foto: Petr Manuel Ulrych Tradičním partnerem nadace a jejího happeningu je společnost Travelport. Tu na zahajování zastupovali Jiří Kožíšek (vlevo) a Ctibor Pilnaj Foto: Petr Manuel Ulrych

Jiří Kožíšek, managing director společnosti C.E.E. Group Travelport, která je nezávislým oficiálním partnerem Travelportu pro Českou republiku, Slovensko a dalších deset evropských zemí, ke spolupráci s Nadací Terezy Maxové dětem říká: „Naše cesty se protnuly v roce 2008 při projektu Rezervujte pro dobrou věc. V roce 2015 jsme byli u zrození Teribeara v roli hlavního partnera, kterou jsme drželi dalších pět let. Doba covidu výrazně poznamenala celý cestovní ruch, jehož jsme nedílnou součástí, ale přesto pokračujeme ve spolupráci dál. Teribear je pro nás již tradice, stal se součástí naší firemní kultury. Máme radost, že se k nám každý rok připojují nové cestovní kanceláře a agentury a můžeme spolu na dálku soutěžit o více naběhaných kilometrů.“ Přidáte se letos také?

Autor

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Bečov – dobrá i špatná návštěvnost

Zámek a hrad Bečov na Karlovarsku letos očekává nižší návštěvnost než v loňském roce. Sezona začala později a provoz komplikovaly i stavební práce v areálu hradu a zámku. Přesto už nyní památkový objekt, který v sobě ukrývá i relikviář sv. Maura, překonal hranici...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více