Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Provozovatelé hotelů a dalších ubytovacích zařízení na Slovensku zaznamenali za první tři čtvrtletí letošního roku rekordní počet hostů. Vyplývá to z údajů slovenského statistického úřadu. Mezi zahraničními turisty na Slovensku dominují Češi.
Služeb ubytovacích zařízení na pětimilionovém Slovensku od začátku roku do konce září využilo 4,37 milionu lidí. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje nárůst o 3,7 procenta.
Šest z deseti hostů hoteliérů na Slovensku tvořili domácí návštěvníci. Počet ubytovaných zahraničních návštěvníků se zvýšil meziročně o 4,6 procenta na 1,79 milionu lidí. Z toho téměř třetinu tvořili Češi, kteří jsou tradičně nejpočetnější zahraniční klientelou v ubytovacích zařízeních na Slovensku.
Slovensko od příštího roku sníží sazbu daně z přidané hodnoty (DPH) u ubytovacích služeb na deset z nynějších 20 procent. V případě, že podnikatelé tuto změnu zohlední ve svých cenách, mohlo by to podle vládní Slovenské národní strany (SNS), která změnu prosadila ve sněmovně, zvýšit zájem lidí o pobyty v hotelích a v dalších ubytovacích zařízeních. Cestovnímu ruchu na Slovensku v posledních letech pomáhají rovněž vládní dotace pro školy na pořádání lyžařských výcviků.
Loni se na Slovensku ubytovalo přes 5,37 milionu domácích i zahraničních turistů. Proti roku 2016 to představovalo nárůst o sedm procent.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.