Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Francie se podle Domaines skiables de France (DSF), subjektu sdružujícího 238 subjektů působících lyžařských střediscích ve Francii, opět stala hlavní světovou lyžařskou destinací. I přes mírný pokles návštěvnosti předstihla další lyžařskou velmoc – Spojené státy americké.

Příjmy francouzských lyžařských středisek byly stabilní a díky nárůstu cen skipasů asi o 2% vykázaly hodnotu 1,3 miliardy EUR.
Severní Alpy soustřeďující asi 70% aktivity v zemi, hlásí pokles o 4% v Savojsku a Horním Savojsku a o 1 % v Isère a Drôme. Nicméně návštěvnost se držela v podobných hodnotách (-1 %) jako návštěvnost za předchozí čtyři zimní sezony, a to i přes pozdní sněhovou nadílku, potíže s dopravou o sobotách, kdy se střídají turnusy, a i přes záplavové deště, které na začátku května konec sezony narušily. Naopak Jižní Alpy byly poklesem zasaženy nejvíc, o 8% za rok a o 11 % v průměru za čtyři poslední zimy. Návštěvnost však byla vyšší ve Vogézách o 38 % a vrátila se na stejné hodnoty jako před katastrofální zimou 2013/2014. V Pyrenejích zůstala návštěvnost stabilní, přestože některá střediska musela být několik dní zavřená vzhledem k riziku lavin. Střediskům ve Francouzském Středohoří návštěvnost poklesla o 5 % a v oblasti Jura naopak stoupla o 11 % oproti předchozímu roku.
Co do velikosti, vedou zejména menší střediska a hlásí nárůst o 2 %, zatímco velká lyžařská střediska zaznamenala pokles o 5 % a největší areály o 2 %.
Francouzská lyžařská střediska dosáhla absolutního rekordu v návštěvnosti (58,9 milionu lyžařských dnů) během sezony 2008/2009, což bylo o 8,5 % více než v současnosti. Ve Spojených státech byl rekord v návštěvnosti dosažen v sezóně 2010/2011 počtem 60,5 milionu lyžařských dnů, což bylo o 11,5 % více než minulou zimu.
Foto: Atout France

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.