ERV: Koronavirus vzkřísil nákupy pojištění přes telefon

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Trendem posledních let bylo sjednávání cestovního pojištění přes internet. ERV Evropské pojišťovně každoročně podíl online koupených pojištění rostl zejména na úkor sjednávání přes telefon. Na přelomu let 2019 a 2020 tvořil telefon jen zhruba desetinu přímého prodeje. Od loňského března se tento trend razantně změnil.

Koronavirus způsobil, že se zájemci začali o cestovní pojištění zajímat více do detailu. Kvůli zavřeným pobočkám pojišťovny z důvodu vládních nařízeních se tak klienti vrací ke sjednávání přes telefon. Chtějí si totiž o cestovním pojištění s někým promluvit a zeptat se na všechny podrobnosti.

Před příchodem koronaviru byl u cestovního pojištění online kanál dominantním prodejních kanálem. „Každoroční nárůsty jsme evidovali zejména u mobilních zařízeních. Cestovní pojištění totiž bylo poměrně jednoduchým produktem, který si lidé rádi sjednávali snadno z pohodlí domova,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. S příchodem koronaviru však klientům informace jen z internetu přestaly stačit, chtějí si při nákupu o všech úskalích spojených s covid-19 promluvit a vrací se zpět k telefonům.

Na přelomu let 2020 a 2021 si lidé přes telefon sjednali už téměř 40 procent cestovního pojištění prodávaného napřímo. „Změny ve větším využívání telefonu pro sjednání cestovního pojištění se pak objevily pokaždé, když státní orgány přišly s nějakým nový nařízením ovlivňujícím cestování,“ dodává Vlastimil Divoký

Klienty u cestovního pojištění zajímají úplně jiné věci než dříve. Lidé se přestali zajímat o limity pojištění a jako by zapomněli, že cestovní pojištění v sobě obsahuje řadu dalších důležitých částí, jako např. pojištění „normálních“ nemocí, zavazadel či odpovědnosti za škodu.

 

Nejčastější dotazy před koronavirem:

1)         Léčebné výlohy a jejich limity

2)         Pojištění v těhotenství

3)         Pojištění zimních a rizikových sportů

 

Nejčastější dotazy v době koronaviru:

1)         Karanténa jako důvod pro storno

2)         Storno kvůli COVID pozitivitě ještě v ČR

3)         Nařízená karanténa v zahraničí

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Online degustace vína – zážitek à la covid, nebo trend?

Pandemie a omezující ochranná opatření nevynalezly online degustace vína, zato je notně rozšířily. Mají své výhody a nevýhody. Posloužily k přežití – přežijí jako zážitek?

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Airbnb dávala v Praze práci 7 000 lidí

Z analýzy ekonomického dopadu Airbnb na vybrané destinace ve světě, kterou zpracovala společnost Oxford Economics, mimo jiné vyplývá, že v Praze tato firma zprostředkovávající sdílené ubytování v roce 2019 pomohla vytvořit zhruba 7 000 pracovních míst.

Číst více
Foto: Switzerland Tourism

De Niro odmítá Federera a propaguje tak Švýcarsko

Švýcarská turistická centrála udělila konkurenci zajímavou lekci z video marketingu. V aktuální kampani doplnil špičkového tenistu Rogera Federera neméně kvalitní spoluhráč - roli v novém propagačním spotu přijal oscarový herec Robert de Niro.

Číst více