Elektronická evidence tržeb: členové AČCKA už mají jasno

S cílem ulehčit svým členům přípravy na zavedení elektronické evidence tržeb uspořádala včera Asociace českých cestovních kancelář a agentur seminář k této problematice. Informace od Ministerstva financí a Generálního finančního ředitelství si přišlo vyslechnout na 200 zájemců.

S problematikou EET členy AČCKA seznámili (zleva) Roman Škrabánek Martin Šabo a Kateřina Holubcová

Pro cestovní kanceláře a agentury by nemělo být překvapením, že se na ně bude vztahovat 3. a 4. vlna EET a že do 1. května příštího roku musí mít upraveny smlouvy a především pak nastaveny své prodejní systémy tak, aby umožňovaly elektronické evidování tržeb. Samozřejmě pokud se nerozhodnou tržby v hotovosti a priori nepřijímat, cože je nejjednodušší, avšak z pohledu některých klientů méně komfortní varianta. Ne každý však musí mít dokonalý přehled o tom, jaké povinnosti jsou EET spojeny a na co je třeba pamatovat. Proto uspořádala AČCKA pro své členy i další subjekty seminář, během kterého se jim dostalo informací od těch nejpovolanějších, totiž od zástupců Ministerstva financí a Generálního finančního ředitelství. Akce moderovaná prezidentem AČCKA Romanem Škrabánkem proběhla v prostorách Vysoké školy obchodní v Praze a setkala se s enormním zájmem – zúčastnilo se asi 150 z celkových 270 členů AČCKA a padesátka nečlenských subjektů. 

Ministerstvo financí na semináři zastupoval Martin Šabo, ředitel Odboru Procesní agendy a regulace hazardu, Generální finanční ředitelství pak vedoucí Oddělení evidence tržeb Kateřina Holubcová. Od nich se účastníci dozvěděli, jak se mají registrovat do systému, jaké tržby se evidují, jak mohou získat autentizační údaje a jaké všechny kroky předcházejí zahájení elektronické evidence tržeb. Po této teoretické části následovala část ryze praktická, při které se účastníci detailně seznámili s třemi možnými variantami úpravy vztahů mezi pořadatelem zájezdů a jeho prodejci při elektronické evidenci tržeb. Při každé z těchto variant (přímé zastoupení, nepřímé zastoupení a pověření k evidování tržeb) jsou jinak rozloženy povinnosti a odpovědnosti mezi pořadatele a prodejce zájezdů. Pro účely tohoto článku dodejme, že jako nejpraktičtější se jeví varianta třetí, při které pořadatel smluvně pověří prodejce k evidování tržeb. Oba pak nesou sdílenou odpovědnost za evidenci tržeb a vydávání účtenek, prodejce pak nese ještě dílčí odpovědnost za splnění dalších povinnosti (ochrana autentizačních údajů a certifikátu pro evidenci tržeb a bloku účtenek, nahlášení údajů o provozovnách a umístění informačního oznámení). Cestovní kanceláře, které zvolí tento model, budou muset do spuštění 3. a 4. vlny EET doplnit své smlouvy s prodejci o obchodním zastoupení o pověření k evidenci tržeb.

Seminář uzavřela místy bouřlivá debata o různých otázkách spojených s diskutovanou problematikou. Zájemce o detailnější informace si dovolujeme odkázat na únorové vydání COT – Celý o turismu, kde se elektronické evidenci tržeb cestovních kanceláří a agentur budeme věnovat detailněji.

Foto: -pmu-

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Wizz Air bude létat z Pardubic také do Oděsy a Charkova

Společnost Wizz Air rozšíří nabídku pravidelných linek z Pardubic - bude létat také do Oděsy a Charkova. Linky budou v provozu od června příštího roku, a to dvakrát týdně. Na Ukrajinu už nízkonákladový maďarský dopravce létá od září 2020,...

Číst více
Foto: Miroslav Rončák

Jak efektivně po pandemii covid-19 oslovit německý trh: Příklad Arménie

V současném (post)covidovém období, kdy se situace na jednotlivých trzích neustále mění,  je pro destinace nutné reagovat operativně s přesným načasováním konkrétních aktivit. Jednou z priorit je vrátit turistům ztracenou důvěru. Přestože se Arménie zatím v rozvoji cestovního ruchu...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Online vstupenky na jednom místě?

Přesnější statistiky cestovního ruchu i jednodušší nákup vstupenek. To jsou velké digitální novinky, které chystají Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism. Projekt eTurista usnadní práci poskytovatelům ubytování i obcím a navíc přinese co nejpřesnější informace o tom, co se...

Číst více