Vážení čtenáři, 

taková štědrá porce podzimního deště je přirozeně velmi důležitá. Působí blahodárně na ženskou pleť, a dokonce ještě mnohem blahodárněji na stromy a křoví, protože jim pomáhá přežít suchomráz středoevropské zimy. Nesmíme se nechat odradit přívalovými dešti a děsivými letními záplavami, i když způsobily škody ve všech sférách cestovního ruchu této země. Koneckonců, nikdo by se neměl stresovat tím, co nemůže ovlivnit, a ani profesionálové v cestovním ruchu nemají tu moc poručit větru a dešti.

Co ale ovlivnit můžeme, je způsob, jakým reagujeme na události a okolnosti, které ohrožují náš průmysl. V soukromém sektoru byla reakce na povodně okamžitá, což se bohužel nedá říci o sektoru státním. První pokus vlády potrestat lidi, kteří přežili povodně, byl v parlamentu šťastně zažehnán – smutné je, že rozdílem pouhého jednoho hlasu. Další pokusy jsou ale na cestě a díky bratříčkování a handrkování skrze celé spektrum parlamentního koryta velmi pravděpodobně uspějí.

Teď nám říkají, že zvýšení sazeb DPH je nevyhnutelné, protože to Evropská unie požaduje. Ale od těch, kdo vydávají takováto prohlášení, by bylo moudré, kdyby si přečetli rezoluci Evropského parlamentu (viz. str. 12), která otevřeně požaduje snížené sazby DPH v sektoru služeb, majících vztah k cestovnímu ruchu. A můžete mi říci, které služby k cestovnímu ruchu vztah nemají? Evropský parlament jakožto demokraticky zvolený orgán pochopitelně není v Bruselu držitelem opravdové moci, ale určitě je zrcadlem převládajícího myšlení v zemích Evropské unie. A jestliže toto je politika Evropského parlamentu, proč to není také česká politika před a po vstupu do EU?

Po záplavách jsem byl já sám zaplaven dotazy jiných novinářů,kteří chtěli znát můj názor na efektivitu popovodňové turistické kampaně. Všechno, co jim mohu říci, je to, že v zájmu všech lidí v této zemi, a tedy i novinářů, je zařídit věci tak, aby takové aktivity efektivní byly, a v tom žurnalisté hrají klíčovou roli.Teď bych se jich měl zeptat, proč tyto aktivity ignorovali,anebo ještě hůře, proč se jim posmívali, jak se o to pokusiljeden mocný národní deník, vlastněný německým kapitálem,ve spojitosti s happeningem „Prague is cooking“ na Karlověmostě (viz str. 64).

Navzdory tomu všemu nastal čas, abychom přestali mluvit o záplavách a o tom, jak jsme se s nimi vyrovnali. Průmysl jako celek, a zvláště pak státní sektor, teď potřebuje vypulírovat své dovednosti na poli seriózního destinačního marketingu. Koneckonců, je to jenom profesionální propagace pozitivních turistických aktiv této země, co nám vrátí turisty zpátky, a nikoliv to, že je neustále ujišťujeme, že si po snídani opravdu nebudou muset jít zaplavat.

Pokud se počátkem listopadu nepotkáme na MADI Travel Marketu, pak mi nezbývá, než abych vám popřál tradičně mokrý, větrný, barevný (myslím co do listí) a velmi rušný podzim.

Fred Rooks
šéfredaktor

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více