Do hospody potrápit mozkové závity

Hospodský kvíz je fenomén, který vznikl v Anglii už v 70. letech 20. století. V posledních letech si však své místo našel i v České republice. A lidé ho milují – do hospod ve větších městech jsou ochotni cestovat i z přilehlých periferií. Pro samotné podniky je to pak skvělá příležitost, jak zvýšit vlastní tržby.

Hospodský kvíz je fenomén

„V sezoně, kdy kvíz probíhá, k nám přijde každou středu zhruba o osmdesát lidí víc. Na žádnou jinou akci nedokážeme v takto pravidelných intervalech nalákat tolik lidí,“ říká Břetislav Kolařík, majitel pražské restaurace Hells Bells Beer Pub.

V každé hospodě či restauraci se na kvízový večer musí personál dostatečně připravit. „Musíme poskládat stoly dle týmů, přinést nějaké židle navíc, a především sehnat jednu servírku jako pomocnou sílu. Bez ní bychom nestíhali hosty komfortně a včas obsluhovat.“ Kvízy se proto většinou pořádají ve větších pivnicích, které mají pro podobný druh akce vybavený prostor. „U nás máme dvoupodlažní pivnici. Kvíz tak probíhá v suterénu, takže se vlastně nijak nenaruší ani běžný chod restaurace,“ dodává Kolařík.

Cílem každého podniku je, aby hráči kvízů chodili za zábavou právě k nim. Tomu samotní pořadatelé napomáhají tím, že zavedli tzv. dlouhodobé soutěže či pravidelné ligy, které hráče motivují mířit do stále stejné hospody. A ty tomu přizpůsobují jak služby, tak například i jídelní menu. „Vždy máme něco navíc oproti běžnému menu. Myslíme i na lidi, kteří na kvízy chodí často, alespoň nemusí jíst dokola stále to samé.“

Fenomén doby

Hospodám kvízy vyhovují natolik, že v současné době oslovují organizátory sami s tím, jestli by se nemohla pravidelná liga konat i u nich. „Není divu, vždyť na vrcholu sezóny, tzn. na jaře a na podzim, chodí na kvíz přes 3000 lidí každý týden po celé České republice. Lidé za kvízy i dojíždějí, v Blansku, kde moderuji, za námi dojíždí minimálně dva týmy z okolních měst,“ říká zakladatel Hospodského kvízu Tomáš Hloušek.

Organizovaně a ve velkém pořádají kvízové večery tři organizace – Hospodský kvíz, Pub quiz a také Chytrý kvíz, které svou působnost rozšiřují do stále většího počtu měst i podniků. Přestože základní premisa a pojetí kvízových večerů je velmi podobná, jednotlivé společnosti pracují s mírně odlišnými pravidly a také podniky, v nichž se soutěžní klání odehrávají. Díky tomu ve většině velkých měst není dne, kdy by nešlo na nějaký kvíz narazit. „Kvízy se v současnosti pořádají po celé republice. Konají se v různé dny, většinou v intervalech jedenkrát týdně. Podle mého názoru se jedná o fenomén, který neustále bude růst a posouvat se dál. Je to skvělá zábava a rozptýlení pro lidi a zároveň na tom opravdu velkým způsobem profitují samotné hospody. Do větších měst se skutečně sjíždějí i hráči z přilehlých vesnic,“ říká moderátor pravidelných zábavných večerů společnosti Hospodský kvíz Martin Pompl.

Na akcích se navíc pravidelně setkávají lidé různých generací. „To je na tom to kouzelné – demograficky je kvíz hrozně různorodý. Chodí holky, kluci, mladí i staří. Je to zkrátka zábava pro všechny a podle toho se snažíme tvořit i co nejširší okruhy otázek,“ doplnil Pompl.

V návaznosti na rostoucí zájem se společnost Hospodský kvíz rozhodla v letošním roce uspořádat i mistrovství ČR v hospodském klání, které se uskuteční od 13. – 15. července v Pardubicích. A o akci je dle všeho zájem, jelikož (v době uzávěrky článku) se na mistrovství přihlásilo již více než 30 týmu ze všech koutů republiky.

Foto: Shutterstock.com

Adam MašekC.O.T. media
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více