Do Ameriky v roce 2018. Jako vždycky s America Tours. Už 27 let.

S majitelem cestovní kanceláře America Tours Michalem Kuželem jsme se sešli po skončení veletrhu Holiday World v Praze. Je čas na zhodnocení – co na ten letošní veletrh říkáte?

 Asi je ještě brzy na hodnocení dopadu Holiday World na prodeje letošních zájezdů a služeb America Tours. Trend je ale jednoznačný – prezentace na takovémto veletrhu má pro nás stále menší smysl. Konkrétně zde na Holiday World vystavujeme s America Tours od jeho prvního ročníku. Vliv tohoto veletrhu na naše prodeje býval bez nadsázky obrovský. Během let se situace měnila, veletrh se stával hlavně PR záležitostí, kde jsme svojí prezentací získávali klienty pro delší časový horizont, a zároveň tu pořád byl i slušný výsledek prodejů následně po veletrhu. Navíc pořád to byla bezvadná příležitost, kde se naši potenciální klienti s námi mohli setkat, na cokoli se zeptat, a odpovědi porovnat s odpověďmi přítomných konkurentů. V tomto „souboji“ zpravidla vyhráváme, protože Amerikou opravdu žijeme přes čtvrt století a dobře ji známe. Jsem přesvědčen, že v těchto znalostech nemá America Tours v Čechách konkurenci. V posledním desetiletí ale informační technologie způsobují, že stále méně lidí cítí potřebu osobního kontaktu, lidé místo návštěvy veletrhu raději usednou k počítači, a informace hledají tam. Výsledkem je nižší účast na veletrzích, a v důsledku pro nás menší smysl takto investovaných peněz do PR. Letošní Holiday World byl navíc poznamenaný naprosto nevhodnou volbou termínu – víkend, kdy se střídají turnusy zimních prázdnin, byl pro vystavovatele nesmyslný, protože Pražané logicky volí pobyt s dětmi na horách. Z návštěvnosti jsem tedy zklamaný.

A jak se vyvíjí cestování do Ameriky vše­obecně?

U cest do Jižní a Střední Ameriky se trendy moc nemění. Změna je patrná u USA a Kanady, kde sílí trend individuálního cestování na úkor skupinových zájezdů. Individuální neznamená každý sám, ale lidé rádi cestují ve skupinkách s kamarády a známými, a jsou ochotni si za to připlatit. Dnes není problém si koupit letenku přes internet a stejně sehnat i ubytování, ale zkušenosti se stávají cennou devizou. Mnoho klientů po nás žádá konzultaci cesty, kterou si zhruba navrhli sami. My umíme posoudit reálnost itineráře, navrhneme úpravy a další možnosti. Výsledkem je itinerář, který si vlastně navrhl klient, a my do něj vložíme své know-how, aby byl co nejobsažnější a nejzajímavější. Pak je na rozhodnutí klienta, zda využije naší nabídky letenek, doporučeného ubytování nebo nájmu auta… případně mu celý package dodáme jako kompletní zájezd na klíč, včetně průvodce, dopravy, ubytování a programu. Právě takový kompletní package je ve finále nejčastější individuální službou America Tours, ačkoli často klient přijde na počátku jen na konzultaci. Ale aby to nevypadalo, že klasickým zájezdům odzvonilo… vždy bude dost lidí, kteří preferují zájezd v malé skupině a pod vedením zkušeného průvodce, který nabídne léty vyzkoušenou trasu plnou přírodních krás a zajímavostí. Všichni prodejci našich zájezdů vědí, proč své klienty posílají právě s America Tours.

Tak ať se America Tours v letošním roce daří!

Nejenom America Tours, ať se daří nám všem v našem oboru, a taky našim klientům – když se bude dařit všem, budou všichni na konci roku spokojení. Tak ať se ten letošní rok povede!

-amt-

www.americatours.cz

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více