CzechTourism & spol. k letní sezoně

Foto: CzechTourism Na tiskové konferenci k letní sezoně mj. vystoupili (zleva) Jan Herget (ředitel ag. CzechTourism), Klára Dostálová (ministryně pro místní rozvoj), René Mašín (náčelník Horské služby ČR) a Vratislav Chvátal (předseda Klubu českých turistů) Foto: CzechTourism

Tiskovou konferencí vysílanou z prostor Národního muzea v Praze dnes agentura CzechTourism spolu s Ministerstvem pro místní rozvoj a dalšími partnery vyslala do světa informace týkající se blížící se letní turistické sezony v České republice. Restart turismu chce národní turistická centrála podpořit kampaněmi na domácím trhu i v blízkém zahraničí.

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová v úvodu připomněla dotační programy ministerstva na podporu cestovního ruchu a konstatovala, že hlavním cílem ministerstva je zachránit a restartovat cestovní ruch v České republice a podpořit zaměstnanost v tomto těžce zkoušeném oboru. V současné době podle ministryně každopádně nelze predikovat, jak bude turismus v létě vypadat. V případě, že by byla protiepidemická opatření uvolněna před začátkem letní sezony, dá se podle Kláry Dostálové očekávat obdobný vývoj jako v loňském roce, zejména tedy růst poptávky po domácím cestovním ruchu a nižší objem incomingu. Předpokládá se také zvýšená poptávka po aktivních formách dovolené, po pobytech na venkově a v přírodě, přičemž velký důraz bude kladen na bezpečnost. V této souvislosti se ministryně zmínila také o připravovaném digitálním zeleném certifikátu (tzv. covid pasu), který by měl sjednotit pravidla pro cestování ve všech zemích Evropské unie. Pokud se tento projekt nepodaří na evropské úrovni spustit před letní sezonou, bude podle Dostálové nutné vyjednávat na bilaterální úrovni.

Podle ředitele agentury CzechTourism Jana Hergeta Češi věří, že v létě bude cestování možné, v současnosti jsou však opatrní, pokud jde o rezervace. Reálné předprázdninové rezervace v ubytovacích kapacitách jsou podle něj na úrovni 20-34 %, tedy velmi nízké. Podobně se chovají i turisté zahraniční – zájem o cesty do Česka prý přetrvává, což dokazují data o vyhledávání leteckých spojů, s rezervacemi ale potenciální návštěvníci Česka vyčkávají. Nejaktivnější jsou podle Jana Hergeta při tomto vyhledávání zájemci z Ruska, s velkým odstupem za nimi pak Italové a Američané.

V létě se dá v oblasti domácích rezervací očekávat změna, což prý dokazuje mj. skokový růst rezervací na poslední červnový víkend, který zaznamenali ubytovatelé v Jihočeském, Jihomoravském či Moravskoslezském kraji. Cestovnímu ruchu by podle Hergeta prospěl jasný plán zpřístupňování ubytovacích služeb, památek a dalších atraktivit turistům tak, aby se návštěvnost nekoncentrovala jen do hlavní sezony, ale podařilo se ji rozprostřít do delšího období.

K tomuto cíli má ostatně přispět i kampaň #světovéČesko, která odstartuje v polovině května a která má Čechy motivovat k návštěvě méně známých míst, případně k cestám do známých míst v období mimo hlavní sezonu. Na její realizaci má CzechTourism připraven rozpočet ve výši přes 56 mil. korun.

„Do tuzemské podpory cestovního ruchu patří kromě digitální kampaně propagující video spoty všech čtrnácti krajů také mediální spolupráce s TV Nova a Evropou 2 další televizní projekty např. Karavanem po Česku, Českem nejen za sportem s Evou Samkovou, Jednou stopou s Jaroslavem Kulhavým a gastro pořad s Lukášem Hejlíkem,“ přiblížil detaily kampaně Jan Herget a dodal, že pod společným brandingem #světovéčesko se CzechTourism dále podílí na marketingových projektech jednotlivých krajů nebo jejich destinačních organizací a připravuje spolupráci a partnerství s sportovními a kulturními eventy v hodnotě cca 30 mil. Kč.

Ilustrace: Shutterstock.com

Česko zaplní pěší turisté i cyklisté

Zkušenosti z uplynulého roku napovídají, že i letos v létě bude na turistických trasách a cyklotrasách nadmíru živo. V reakci na ukončení nouzového stavu a opětovné možnosti cestovat za odpočinkem a relaxací do přírody i přes hranice okresů připravila redakce Kudy z nudy speciální landing page Kudy z nudy – Českem pěšky.  Ta obsahuje zajímavé tipy a informace o pěších trasách v celé České republice od méně náročných vycházek až po dálkové trasy pro fyzicky zdatné turisty.  S ohledem na očekávaný výrazný nárůst pohybu pěších turistů i cykloturistů v regionech dnes zástupci Horské služby, Klubu českých turistů a Agentury ochrany přírody a krajiny apelovali na dodržování bezpečnostních zásad a ohleduplnost vůči přírodě i místním obyvatelům.

Na domácí kampaň pak navážou marketingové aktivity v zahraničí. „První po rozvolnění bude kampaň na sousedních trzích, v Nizozemí, Ukrajině a Maďarsku, která představí turistické cíle Česka na základě výběru krajů v pěti produktových kategoriích – hrady a zámky, lázně, města a galerie, aktivní dovolená, tradice a gastro). Zhruba od poloviny května plánujeme po dobu dvou měsíců kombinovanou displejová kampaň na sociálních sítích s rozpočtem 8,7 milionu korun,“ uvedl Jan Herget a doplnil: „Od června plánujeme globální PPC kampaň na podporu návštěvnosti webu visitczechrepublic.com na více než dvaceti trzích celého světa s rozpočtem 1,7 milionů korun.“

Celkový rozpočet všech dvaadvaceti zahraničních zastoupení CzechTourism na letošní rok je cca 90 milionů korun a pokrývá marketingové aktivity ve zhruba pětačtyřiceti zemích. Nejvyšší rozpočty mají okolní státy Německo a Polsko (10 mil. Kč/země), Slovensko, Benelux, Rakousko (7 mil. Kč), zbytek je rovnoměrně rozvrstven mezi další země.

V současnosti míří aktivity zahraničních zastoupení agentury CzechTourism především na B2B partnery. Probíhají webináře na různá témata, kterých se účastní stovky zástupců cestovních kanceláří (např. lázeňství – CzechSpaDay nebo série virtuálních MICE eventů Back to business with the Czech Republic).

Standardní marketingovou kampaň v zahraničí plánuje agentura spouštět postupně, až budou oznámena pravidla mezinárodního cestování a termíny rozvolnění opatření nejen v Česku, ale i v zemích, kde kampaň poběží.

„Například v Německu by v červenci měla proběhnout integrovaná kampaň s pracovním názvem ‚Zažijte Česko jako nikdy před tím‘ v hodnotě asi 5 mil. Kč, kombinující televizní a venkovní reklamu a zaměřující se na produkt současné městské kultury. Televizní kampaň v hodnotě 2,4 mil. Kč, která bude cílit hlavně na aktivní turisty a rodiny s dětmi, plánujeme na začátek léta v Polsku,“ dodal Herget.

Tento obsah je pouze pro předplatitele. Zakoupit článek nebo objednat si předplatné.

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Chorvatsku už svítí oranžová

Nejoblíbenější letní destinace českých turistů byla nově na semaforu Ministerstva zahraničních věcí ČR zařazena mezi země se středním rizikem nákazy covid-19 (oranžová barva). Turistům vracejícím se z Chorvatska se tak zjednoduší podmínky.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ACK: Vláda otevřela incomingové agentury, klienti však nesmí přijet

Dne 10. května 2021 bylo ukončeno nařízení, které doposud omezovalo možnost mít otevřené provozovny. To znamenalo, že i cestovní agentury a cestovní kanceláře pracující v incomingovém cestovním ruchu mohly otevřít své provozovny. Nicméně vláda svým rozhodnutím tyto provozovny sice...

Číst více