Croatia Airlines opět spojí Prahu se Záhřebem

Chorvatská letecká společnost Croatia Airlines v květnu obnoví provoz na sezonní lince mezi Prahou a Záhřebem, na které přepravoval pasažéry již v uplynulých dvou letech. Spojení bude k dispozici čtyřikrát týdně. Na tiskové konferenci o tom včera informovala Lucie Pinkavová ze společnosti Blue Sky Travel, která chorvatského dopravce na českém trhu zastupuje.

Mezi Prahou a Záhřebem budou v barvách Croatia Airlines létat stroje typu Dash 8-Q400

Za hodinu dvacet v Záhřebu

Provoz na lince Praha – Záhřeb bude zahájen 1. května tohoto roku a spojení fungovat bude do konce letního letového řádu, tedy do 27. října. Linka bude obsluhována vždy v úterý, čtvrtek, sobotu a neděli. „Z Prahy budeme odlétat vždy v 10:40, v chorvatské metropoli naše letouny dosednou vždy v pravé poledne. V opačném směru jsou odlety naplánovány na 8:30, přistání na ruzyňském letišti pak na 9:50,“ uvedla Lucie Pinkavová. Tyto časy byly podle ní naplánovány tak, aby cestující využívající návazných letů Croatia Airlines do Dubrovníku, Splitu, Zadaru či Puly nečekali na letišti v Záhřebu déle než dvě hodiny.

Společnost Croatia Airlines bude na trasu Praha – Záhřeb nasazovat turbovrtulové letouny typu Dash 8-Q400 o kapacitě 76 cestujících. Těchto strojů má dopravce ve flotile šest. Tato letadla nabízejí podle Lucie Pinkavové velmi slušný komfort – například sedačky v ekonomické třídě mají šířku 71 cm, což je víc než na většině ostatních letů.  Šestice sedaček v obchodní třídě je ještě o 8 cm širší. V ceně letenek je také občerstvení, cestujícím je k dispozici i audiovizuální palubní systém. Speciálními službami cílí Croatia Airlines i na dětské zákazníky.

Ze Záhřebu nabízí dopravce návazné vnitrostátní lety do Dubrovníku, Splitu, Zadaru či Puly, stejně jako do dalších jadranských či balkánských destinací. Z hlediska cestujících je potěšitelné, že dopravce loni přistoupil ke změně tarifní struktury, díky čemuž lze zpáteční letenky na trasu mezi Prahou a Záhřebem pořídit již za 3 150 Kč vč. veškerých tax. V případě nejlevnějších tarifů je ovšem potřeba počítat s tím, že v ceně není žádné odbavené zavazadlo.

Lucie Pinkavová Jelena Bilić

Chorvatsko stále na špici

Sezonní linka Croatia Airlines přispívá k pozitivnímu vývoji česko-chorvatských turistických statistik. Jak informovala Jelena Bilić, ředitelka tuzemského zastoupení Chorvatského turistického sdružení, Chorvatsko loni navštívilo 787 tisíc českých turistů, čímž se země opět umístila na první příčce českého outgoingu. Meziročně se počet hostů z Česka zvýšil asi o 7 procent. Počet přenocování vzrostl asi o 6 procent, dosáhnul hodnoty 5,4 milionu. Češi se v Chorvatsku nejčastěji ubytovávají v individuálních ubytovacích zařízeních (53 procent), hotelech (18 procent) a  kempech (15 procent). „Nejvíce Čechů navštívilo v uplynulém roce Splitsko-dalmatskou župu – bylo jich rovných 34 procent. Následovala Istrijská župa se 17 procenty, třetí skončila s 16procentním podílem župa Zadarská,“ uvedla Jelena Bilić. Statistiky potvrzují, že Češi míří do Chorvatska nejčastěji s rodinami – největší podíl na počtu přenocování má skupina 13-18letých (27 procent). Druhá nejčetnější je skupina turistů ve věku 41-50 let (20 %), třetí pak lidé mezi 31. a 40. rokem (18 procent). „Zhruba dvě třetiny českých turistů přijely loni do Chorvatska individuálně, třetina využila služeb cestovních kanceláří,“ uvedla Jelena Bilić a upozornila mj. na jeden z nejsilnějších aktuálních trendů – mezi českými klienty roste poptávka po námořní turistice v Chorvatsku. Za těmito aktivitami loni do Chorvatska přicestovalo 33 876 českých klientů, což bylo asi o 8 procent víc než v roce 2016.

Foto: -pmu- a Croatia Airlines

Čtěte také: Dopravci FlixBus a Regiojet rozšíří linky do Chorvatska

Propagační spot HTZ byl nominován na světové ocenění

Chorvatsko zažilo loni rekordní turistickou sezonu

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více