Čím žije Asociace cestovních kanceláří ČR? – 1/2019: Jedinečné školicí akce v závěru roku 2018!

V prvním listopadovém týdnu loňského roku se uskutečnila již několikátá konference, která se věnovala problematice sociálních sítí. Jednalo se o pokračování významného cyklu odborných seminářů, které na závěr roku organizovalo Fórum cestovního ruchu, jehož je ACK ČR zakládajícím členem.

Semináře se postupně zaměřily na veškeré sociálně sítě, které lze využít nejen ke komunikaci se stávajícími klienty a s veřejností, ale lze je využít také k oslovení nových zákazníků, či i přímo k prodeji služeb, produktů. Nedílnou součástí tak proto byla i tvorba reklam na sociálních sítích, a to včetně návodu jak na propagaci s rozdílem u jednotlivých sítí.

Důležitou částí bylo vysvětlení základních pravidel pro využívání jednotlivých nástrojů. První konference „Jak na sítě“ pojednávala zejména o Facebooku a jeho využití k propagaci. Účastníci se naučili nejen výbornou obsluhu facebookového účtu, ale také obecně jeho využití jako reklamního nástroje.

Další konference „Jak na sítě pro ­pokročilé – zaměření na reklamu a její vyhodnocování, efektivita kampaní + Twitter“ dala velký prostor reklamám na sociálních sítích a správnému nastavení reklam.

Třetí konference byla doplněna o Twitter a LinkedIn. Zejména sociální síť LinkedIn dává prostor subjektům nejen vyhledávat nové pracovníky v oboru cestovního ruchu, kde jich je tíživý nedostatek, ale také vybízí k vzájemné firemní komunikaci a prezentaci společnosti.

V rámci konferencí nebyl opomenut ani Instagram, nejaktivnější sociální síť, která představuje fenomén mezi uživateli chytrých telefonů. Ačkoliv se zdá, že se jedná o aplikaci pouze k fotografiím, nabízí i možnost přímého prodeje a dalších nástrojů k reklamě a propagaci.

Zárukou kvality všech seminářů byly v současné době nejpovolanější odbornice na danou problematiku, kterými jsou Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot. Fórum cestovního ruchu dbá ale na celé spektrum vzdělávání, a tak tématem semináře, který pro své členské organizace a jejich členy připravilo, byly pracovně-právní vztahy. Tento kurz uceleně probral základní teze pracovněprávních vztahů při najímání nových pracovníků, ale i ukončování pracovních poměrů, dovolených apod. Současně představil také novinky, které přinese novela zákoníku práce.

Veškeré vzdělávací akce byly nabídnuty členům a jejich členské základně zdarma, proto velká část členů ACK ČR mohla tyto vzdělávací semináře bezplatně navštívit. Akce byly realizovány z projektu „Podpora trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu na celostátní úrovni prostřednictvím podpory poskytovatelů služeb“, který je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj.


Přijďte za námi na veletrh GO & Regiontour

Již tradičně se v rámci lednového veletrhu GO & Regiontour v Brně koná soutěž Profi GO – turistický produkt. Odborným partnerem a hodnotitelem studentských prací je opětovně Asociace cestovních kanceláří ČR. Studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol se zaměřením na cestovní ruch mají jedinečnou možnost porovnat své znalosti, zkušenosti a prodat své nápady na propagaci svého regionu.

Cílem je vytvoření originálního produktu (zájezdu), který lze realizovat ve zvoleném regionu a tento produkt poté na pódiu v rámci doprovodného programu veletrhu také prezentovat a tzv. prodat. Studentské týmy musí připravit nejen zcela inovativní nabídku k nalákání turistů, ale musí vzít v úvahu také marketing, právní souvislosti a finanční životnost. O tom, že soutěž talentů, které budou do budoucna významnou pracovní silou v cestovním ruchu, je stále důležitější, svědčí i to, že její 7. ročník se v rámci doprovodného programu uskuteční v pátek 18. ledna 2019 na hlavním pódiu.

Velkou tradici má také doprovodný program na pódiu asociace tvořený členy. Po čtvrtečním maratonu nabídek pro odborníky z cestovního ruchu, odstartují v pátek prezentace určené široké veřejnosti, které potrvají až do nedělního konce veletrhu.

Hlavním cílem je prezentace turisticky oblíbených zemí, ale také představení nových atraktivních míst, kam turisté z České republiky dosud ve velkém počtu nesměřují, ale kde jsou rozhodně vítáni.

Návštěvníci tak budou mít možnost vidět krátká videa z turistických oblastí nebo zhlédnout fotografie z cest spolu s výkladem světa znalých průvodců. A protože na pódiu budou vystupovat zástupci cestovních kanceláří, které se veletrhu budou aktivně účastnit, je možné si po prezentaci ihned zájezd zakoupit. Kromě populárních destinací jako jsou Slovensko nebo Chorvatsko se bude možné podívat i do vzdálenějších cílů Indonésie či Dominikánské republiky. Novinkou pak bude prezentace Polska.

foto
Michal Vebervýkonný ředitel
michal.veber@ackcr.cz
Tel: +420224914543
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více