Chorvatský incoming je o 6 procent lepší než vloni

V dosavadní části roku – od ledna do konce července – zamířilo do Chorvatska 11,1 milionu turistů, kteří v destinaci strávili na 56,3 milionu nocí. Meziroční nárůst u obou těchto hodnot představuje 6 procent. Z toho zahraniční turisté uskutečnili 9,8 milionu příjezdů a 49,8 milionu přenocování, což je opět v obou případech o 6 procent více. Nárůst byl zaznamenán i u domácích turistů v příjezdech, a to o 7 procent a v přenocováních o 6 procent.

V dosavadní části roku – od ledna do konce července – zamířilo do Chorvatska 11,1 milionu turistů, kteří v destinaci strávili na 56,3 milionu nocí

S dosavadními výsledky je ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić nadmíru spokojen. „V červenci letošního roku jsme zaznamenali milion přenocování za jeden den a data nám říkají, že hosté se v destinacích zdržují déle a utrácí více peněz,“ doplnil.

Chorvatsko navíc už dávno není pouze letní dovolenkovou destinací. „Budujeme image kvalitní celoroční destinace a letošní výsledky vnitřního cestovního ruchu to ukazují, stejně jako realizované výnosy z cestovního ruchu, které jsou v prvních třech měsících o 14 procent vyšší než ve stejném období loňského roku,“ uvedl chorvatský ministr cestovního ruchu Gari Cappeli.

Pozitivním výsledkům také napomohla skutečnost, že se země stává populárnější u turistů z nových cílových trhů, jako jsou Čína, Japonsko a Korea. „Těší nás údaj, že v tomto období jsme ve srovnání s obdobím před dvěma lety zaznamenali nárůst příjezdového cestovního ruchu ze vzdálených trhů o více než 50 procent,“ řekl ministr a dodal: „Naším přáním je prostřednictvím dalších projektů ještě více stimulovat příjezdový cestovní ruch mimo letní měsíce, což ve výsledku přispěje ke zvýšení výnosů.“

Během prvních sedmi měsíců strávili nejvíce nocí v Chorvatsku turisti z Německa (10,5 milionu), dále ze Slovinska (6,1 milionu), Rakouska (4,3 milionu), Polska (3,5 milionu) a České republiky (3,2 milionu). V rámci jednotlivých segmentů bylo nejvíce přenocování realizováno v ubytování v soukromí (19,6 milionu), o něco méně pak v hotelech (14 milionů) a kempech (10,4 milionu). Nejpopulárnějšími destinacemi pro delší pobyty byly města Dubrovník, Rovinj, Poreč, Split a Medulin.

Foto: Ivo Biočina

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více