Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Kolébka chorvatského cestovního ruchu – ostrov Hvar – si bude tento měsíc připomínat 150 let od chvíle, kdy se stal epicentrem kulturního, společenského a sportovního dění v Dalmácii. Několikadenní oslava se koná v období od 10. do 15. května 2018 na různých místech ve městě.
Město se stane kupříkladu hostitelem vinařského festivalu Hvar – ostrov vína, na který následně naváže i jarmark s názvem Fjera sv. Prošpera (patrona města Hvaru). Ten přinese zajímavý kulturní program a akci Večer folklórního tance a zpěvu a capella, kterými ožije místní náměstí sv. Štěpána. V sobotu 12. května se proběhne koncert skupiny Super Cover Band a v neděli 13. května se ve hvarském přístavu uskuteční Ples plachet a módní přehlídka Hvar Dress Code místního návrháře Toniho Cariće Rica.
Na pondělí 14. května 2018 je naplánován koncert Čtyř tenorů – Đaniho Stipaničeva, Marka Škugora, Vladimira Gariće a Marka Pecotiće. Oslavy vyvrcholí v úterý, tedy v den založení tzv. Hygienického spolku, prvního takového turistického sdružení v Evropě. Tento den proběhne řada akcí zaměřených na zdůraznění bohaté turistické tradice Hvaru. Jednou z nich bude otevření výstavy 150 let cestovního ruchu na ostrově Hvar v rekonstruované galerii v budově Arzenálu, sloužící původně jako dok a opravna lodí. Následně také proběhne slavnostní zasedání Výboru Turistického sdružení města Hvar, na něž naváže gastronomická přehlídka „Hvar 150 v hotelu Riva“. Den poté uzavře velký koncert předního dalmatského interpreta Gibonniho na náměstí Pjaca.
Foto: Ivo Biočina
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.