Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Chorvatští zaměstnavatelé hlásí akutní nedostatek pracovní síly v cestovním ruchu. Podle nich je kvůli neschopnosti vlády umožnit příchod pracovníků ze zahraničí ohrožena turistická sezóna. Informoval o tom deník Večernji list, podle kterého Chorvaté o práci v turismu často nejeví zájem.
Chorvatský svaz zaměstnavatelů (HUP) a Chorvatský svaz turismu (HUT) vyzvaly vládu, aby zvýšila kvóty pro počet pracovníků ze zahraničí. Tvrdí, že nedostatek lidí v hotelnictví a pohostinství ohrožuje turistickou sezóny. Pokud se nic nezmění, některé ubytovací kapacity či restaurace podle nich nebudou schopné provozu. „Před hlavní turistickou sezonou je situace s pracovní silou kritická a otevření některých turistických zařízení, včetně restaurací a barů, je ohroženo,“ píše se ve výzvě.
Oba svazy vládě vyčítají, že kvóty pro zahraniční zaměstnance jsou již nyní vyčerpané a že těm pracovníkům, kteří povolení získali, trvá týdny vyřídit všechny potřebné formality.
Chorvatsko, které je nejmladším členem Evropské unie, v prosinci zvýšilo počet povolení pro zahraniční pracovníky pro letošní rok na 65 100 z loňských 38 769. V samotném turistickém sektoru se kvóta zvýšila na 15 611 z 8930.
Vláda nechce kvóty dál zvyšovat, přičemž argumentuje tím, že místa musí být nejprve nabídnuta domácím pracovníkům. Ti se však i přes více než osmiprocentní nezaměstnanost často odmítají v cestovním ruchu nechat zaměstnat.
„Naším cílem je zaměstnávat primárně domácí pracovní sílu, místní lidé však nejsou k dispozici nebo nemají o práci v cestovním ruchu zájem,“ uvedl HUT. Zahraniční pracovníci přicházejí do Chorvatska převážně z balkánských zemí, které nejsou členy EU. Někteří však pocházejí ze vzdálenějších částí světa, například z Ukrajiny či dokonce až z Asie, píše Reuters.
Turismus je klíčovým přispěvatelem do chorvatského státního rozpočtu a na HDP země se podílí zhruba 20 procenty. Chorvatsko je nejoblíbenější turistickou destinací Čechů, kterých tam loni vyrazilo 813 tisíc.
Foto:Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.