Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Dovolená v Chorvatsku, nejoblíbenější destinaci českých turistů, příští rok opět o něco podraží. Jak uvedla chorvatská zpravodajská agentura Hina, dojde v hlavní turistické sezoně roku 2019 ke zvýšení turistické daně z osmi na deset kun (35 Kč) za noc. Zvýšení se dotkne všech ubytovacích zařízení vyjma kempů, kde zůstane daň osm kun.
Ministr cestovního ruchu Gari Capelli upozornil, že i přes nárůst o čtvrtinu bude daň v evropském srovnání relativně nízká. V přepočtu na eura bude činit 1,35 eura. Ve Španělsku se pohybuje v rozmezí 0,45 až 2,50 eura a v Itálii mezi 0,2 a sedmi eury, napsala agentura APA.
Cestovní ruch se na hrubém domácím produktu Chorvatska podílí 18 procenty a přímo či nepřímo zaměstnává zhruba 150 000 lidí. Loni přijelo do země kolem 16,5 milionu zahraničních turistů, o 19 procent více než v roce 2016.
Chorvatsko je již dvě desetiletí nejpopulárnější turistickou destinací pro české občany. Loni tam podle Českého statistického úřadu vyrazilo na delší cestu 850 000 lidí, meziročně o tři procenta více.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.